Onderwerp: Koekjes decoreren met (kleine) kinderen
Wat is makkelijker voor kinderen van een jaar of 5? Koekjes decoreren met decoratie stiften (gevuld met royal icing) en gekleurde suiker e.d. of koekjes decoreren met fondant?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Koekjes decoreren met (kleine) kinderen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wat is makkelijker voor kinderen van een jaar of 5? Koekjes decoreren met decoratie stiften (gevuld met royal icing) en gekleurde suiker e.d. of koekjes decoreren met fondant?
Niemand??? Wil uiterlijk morgen spulletjes gaan bestellen maar ben nog enorm aan het twijfelen tussen royal icing en fondant...
Denk dat Royal icing vooral voor kleine kinderen makkelijker is (fondant uitrollen is zwaar) en met strooisels wellicht ook leuker, maar zit een beetje met een inpak probleem. Hoe neem je koekjes met royal icing mee naar huis als ze nog niet droog zijn?
Voor allebei is iets te zeggen. Wellicht kan je denken aan Satin Ice fondant? Dat is (wat) zachter en makkelijk(er) uit te rollen.
Royal icing lijkt handig maar kan een enorme kliederboel worden tijdens het decoreren maar inderdaad ook bij het inpakken omdat de koekjes nog niet droog zijn.
Met due kleintjes verf ik op ri. Ik maak verschillende vormen koekjes en decoreer deze met witte icing en verf met dust en water. Water droogt wel wat langzamer dan alcohol maar een fles wodka op tafel bij kleintjes leek me ook niks
Met vijfjarige gaat fondant wel goed hoor, ze hoeven maar hele kleine stukjes uit te rollen, als je zorgt dat de fondant niet te koud is gaat dat prima. Het voordeel van fondant vind ik dat als ze iets gemaakt hebben waar ze niet blij mee zijn, je het er zo weer af kunt halen. Koekjes heb ik nog nooit met kinderen gedaan maar wel cc's en mini cc's. Wat ik deed was vast een schaal met leuke kleine figuurtjes vooraf vast maken. Ik liet de kleintjes lekker zelf aan de gang met rollertjes malletjes en uitstekertjes , strooisels enzo. Af en toe ging dan de schaal rond. Vinden ze heel leuk om dan iets uit te mogen kiezen en te plakken. En voor de kindjes bij wie het toch wat minder ging of weinig geduld hadden ook heel fijn dat ze toch met mooie cakejes blij naar huis gingen
Met vijfjarige gaat fondant wel goed hoor, ze hoeven maar hele kleine stukjes uit te rollen, als je zorgt dat de fondant niet te koud is gaat dat prima. Het voordeel van fondant vind ik dat als ze iets gemaakt hebben waar ze niet blij mee zijn, je het er zo weer af kunt halen. Koekjes heb ik nog nooit met kinderen gedaan maar wel cc's en mini cc's. Wat ik deed was vast een schaal met leuke kleine figuurtjes vooraf vast maken. Ik liet de kleintjes lekker zelf aan de gang met rollertjes malletjes en uitstekertjes , strooisels enzo. Af en toe ging dan de schaal rond. Vinden ze heel leuk om dan iets uit te mogen kiezen en te plakken. En voor de kindjes bij wie het toch wat minder ging of weinig geduld hadden ook heel fijn dat ze toch met mooie cakejes blij naar huis gingen
Haha, nee wodka met kleintjes zou ik ook niet zo snel doen. Ik heb toch gekozen voor fondant. We gaan in 1 middag bakken en decoreren, dus de optie van verven lukt dan niet en ik kwam maar niet over mijn meeneem probleem heen met ri.
Het worden herfstbladeren, eikeltjes en paddenstoelen, dus redelijk simpel qua decoreren. Geen plunger cutters oid nodig . Klein beetje eetbare lijm en gekleurde suiker erbij en dan kunnen ze alsnog kliederen .
Oeps.... Drie keer geplaatst
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Koekjes decoreren met (kleine) kinderen