1

Onderwerp: Meptaartje voor 1 jarige

Ik ga mijn eerste taart maken voor de 1e verjaardag van mijn zoontje in november. Hij is gek van Bumba dus het wordt een Bumba taart en daar wil ik ook graag een meptaartje bij maken. Ik heb nog een maand dus ik wil graag wat gaan oefenen op de kleine blandataartjes.

Ik vind het zelf het leukste als het in de stijl van de grote taart is maar ik vind marsepein of fondant wat minder leuk om in te meppen. Nu las ik dat je een boltaartje ook leuk kunt versieren met gekleurde slagroom maar ik kom hier maar weinig voorbeelden van tegen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Zou je bijvoorbeeld ook de zijkant wel kunnen bekleden met marsepein en dan de bovenkant met slagroom? Het is echt een klein vreetzakje dus ik vrees dat het hele taartje opgaat...

2

Re: Meptaartje voor 1 jarige

Ik zou zelf een bol taartje maken, en een paar platte figuren van fondant (met tylose) vooraf zodat ze uitharden.
Bv bumba en een paar ballonnen.
Als je het taartje wilt gaan geven deze voorzien van een laagje slagroom (bv uit spuitbus)
en dan bv bumba boven op de taart zetten en de ballonnen er om heen plakken.
Kliederfeest gegarandeerd!


Ik moest wel lachen om je laatste stukje, maar ik denk dan maar:
Wie heeft het voor het zeggen: papa & mama, of een nét 1 - jarige? !

Mijn meiden kregen ook altijd een meptaartje,  maar als 1/4e op was ging het taartje weg, punt!
Een heel boltaartje is véél hoor. (En ze snoepen waarschijnlijk niet alleen maar taart)
En met een cadeautje zijn ze zo afgeleid, en laat het nou net hun verjaardag zijn :+
Maar goed, zo zie ik het natuurlijk. Jij moet doen wat jou goed lijkt!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

3

Re: Meptaartje voor 1 jarige

Bedankt voor je reactie Siena. Daar heb je uiteraard ook helemaal gelijk in. Ik heb nog niet echt een idee hoe groot het taartje zal zijn (ik moet het blanda schaaltje nog aanschaffen) maar ik zal hem idd ook weghalen als ik het genoeg geweest vind. Het was meer dat ik veel lees dat ze er vaak maar weinig van eten en ik dus verwacht dat die van mij zich er volledig op stort maar ook dat is afwachten natuurlijk!

Bedoel je gewoon een spuitbus slagroom uit de supermarkt? Dat is vrij slap toch? Als ik aangevette slagroom zou maken met wat kleurstof erdoorheen zou ik het dan de avond van tevoren er al op kunnen spuiten en dan de plaatjes er net voor het geven op kunnen leggen?