1

Onderwerp: Ontdooid bladerdeeg weer invriezen?????

Hoi allemaal.

Heb er al een hoop over gelezen over bladerdeeg, maar blijft onduidelijk. Dus hoop dat jullie me kunnen helpen.

wil vanmiddag bladerdeeg hapjes gaan maken, en had bedacht wat extra te maken en deze dan ongebakken weer in te vriezen.

Maar nu lees op de site van het bekende bladerdeeg merk dat je ontdooide bladerdeeg niet terug kan invriezen, terwijl ik ook een hoop lees van mensen die dat wel gewoon doen.

Dus mijn vraag wat doen jullie?
- Ongebakken gevuld, maar ontdooit terug in de vriezer.    Of
- eerst afbakken en dan invriezen.

Als jullie ze afbakken voor het invriezen.
-  Bakken jullie ze dan helemaal af en dan wanneer je nodig hebt nog even opwarmen
- hoelang en op welke temperatuur doen jullie dit.   
- voor je ze opwarmt eerst ontdooien of vanuit de vriezer in de oven.       Of

- bakken jullie ze niet helemaal af, en dan invriezen
- hoelang bakken jullie ze dan voor
- waarschijnlijk dan de resterende tijd gebruiken om verder af te bakken
- voor je ze verder afbakt eerst ontdooien of vanuit de vriezer in de oven.

Hoop dat jullieme kunnen helpen. Alvast bedankt voor jullie tips.

Groetjes ilona

Re: Ontdooid bladerdeeg weer invriezen?????

Hoi,

Nee ontdooide producten niet opnieuw invriezen, zeker niet als je ze aan anderen serveert. Lees dit eens:
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse … rt_id=2894

3

Niet terug in de vriezer nee, nooit!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

Je kan het ongevuld afbakken en dan invriezen. Als je het uit de vriezer haalt even weer een paar minuten in de oven en dan is het weer net zo krokant als voorheen :)

Less is more :)

5

Op de site van het bekende bladerdeeg site staat dat je na het bakken ze wel kan invriezen? Maar begrijp van jullie dat dit ook niet kan

6 Laatst bewerkt door D_niEsZz (05-10-2014 12:57)

Ik doe de opleiding brood/banket. Bladerdeeg kan na het afbakken worden ingevroren. Dit doen wij bijvoorbeeld ook vaak bij ongevulde roomhoorns of schelpen. Wanneer je ze nodig hebt even een paar minuten op 180 graden (boven/onderwarmte) bakken. Dit kan je niet ontelbare keren doen.

Afbakken -> invriezen -> afbakken wat je nodig hebt (en dit kan dan niet wéér worden ingevroren)

Less is more :)