1

Onderwerp: appeltaart met ganache ?

hoi hoi potver ik heb van alles proberen te vinden maar het echte antwoord kan ik niet vinden .. en jaaa dan komt de twijfel weer of dit wel een succes kan worden

iemand is dinsdag jarig en ze vriendin heeft gisteren gevraagd of ik een taart kan bakken. wegens allergieen is niet alles mogelijk..

ze zijn gek op appels:) en het mag niet te zoet zijn enz.. ik dacht een appeltaart maken zag hier een topic dat je hem kan omdraaien zodat je een mooie bovenkant hebt..

iemand het wel eens met ganache overgoten? zodat ik er een decoratie op kan aanbrengen zodat het nog wat feestelijk is?

of de tweede optie een cake maken in een ronde vorm een laag beslag een laag appels met custard en zo opbouwen.. ben alleen erg bang dat hij uit elkaar breekt door de zwaarte van de appels? en daar overheen de ganache

iemand tips? ik krijg er grijze haren van aaaahhh.

alvast bedankt voor het meedenken er zou toch een tussenweg moeten zijn haha

Re: appeltaart met ganache ?

Hoi,

Maar kan ze dan wel tegen melk: ganache of custard bestaan beide uit melkproducten. Waar is ze allergisch voor?

3

Hi Saskia super voor je sneller hulp net van plan de straat dieren te gaan voeren maar eerst nog even antwoorden... zij is allergisch voor noten dus geen kokos geen marsmallow of iets waar noten in kan zitten etc en hij houd totaal niet van zoet. dus ganache eet ze wel eens vaker normale chocola en slagroom ook geen probleem..

dus ik dacht dit is de beste oplossing niet te zoet maken een leuke strik erop als een cadeau wat ballonnen en klaar:0 maar ja dat werkt alleen maar of een appeltaart met ganache lekker is of ook eigenlijk wel ene mogelijkheid is..

die cake blijf ik ook over piekeren klinkt leuk in me hoofd maar jaa

wat zou jij doen ?  denk je dat het een combi is die zou kunnen?

groetjes judith

Hoi,

Heb je al eens een bavarois taartje geprobeerd? Erg lekker luchtig en vooral niet te zoet. Met een zandtaartdeegbodem. Ik kan je een recept hiervan mailen als je dat wilt. Mail me dan maar.
Als oplossing kun je ook nog appeltaart maken met in plaats van suiker honing toevoegen, erg lekker en deze wordt dan vooral niet te zoet. Wel minder honing toevoegen dan de hoeveelheid suiker die je nodig hebt.

5

ik heb je gemaild xxx