1 Laatst bewerkt door xishic (19-09-2014 13:23)

Onderwerp: Help! Biscuit net gebakken en moet vandaag bekleed worden!

Ik heb een last minute bestelling gekregen en heb net de biscuit gebakken, hij is inmiddels afgekoeld en moet vandaag gevuld en bekleed worden zodat hij morgenochtend gedecoreerd kan worden

Maar om hem nu in lagen te snijden is hij echt heel vers en ben ik bang dat het niet mooi word als ik hem nu al vul en afsmeer. Zou ik hem nu een aantal uurtjes in de vriezer kunnen doen en vanavond vullen en bekleden? Of beter toch niet in de vriezer en het zo proberen?
Normaal bak ik smiddags en vul/bekleed ik hem de volgende ochtend/middag

2

Re: Help! Biscuit net gebakken en moet vandaag bekleed worden!

Bij mij zit er vaak maar 2 uur tussen bakken en decoreren. Gaat prima.
Ik snijd wel met een heel scherp gewoon broodmes

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

Hoi,

Niet in de vriezer hoor, hij is juist lekker vers. Heb je geen taartzaag zodat je deze voorzichtig kunt gebruiken?
Lekker vullen en afsmeren met 1 op 1 botercreme en het wordt een prachtige taart.

4

Ja ik heb hem met de taartzaag gesneden! Het is allemaal gelukt!

5

Ik maak even misbruik van dit topic ;-)

Normaal bak ik 's avonds en dan vul en bekleed ik de volgende dag. Nu heb ik morgen eigenlijk bijzonder weinig tijd. Zou ik nu al kunnen bakken en dan zaterdag vullen en bekleden? Of is de taart dan zaterdagmiddag niet lekker meer? Mijn taarten redden het meestal niet tot de dag daarna ;-)

6

Ik zou hem vanavond invriezen nadat hij afgekoeld is.

7

Thanks! En dan morgenavond weer uit de vriezer? Als ik zaterdagochtend verder wil gaan? Doet dat verder niets af aan de smaak?

8

Zaterdagochtend pas uit de vriezer. Is met een klein uurtje ontdooid.
Maar ik denk dat hij in een goed gesloten plastic zak ook prima op het aanrecht kan blijven. Weet ik echter niet zeker...

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

9

Ik heb een vraagje over de funcakes biscuit mix hoe is deze want mijn taart mag echt niet mislukken

10

Had je daar niet al een vraag over gesteld in een ander topic?
Sowieso kun je beter je vraag in een eigen topic stellen.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

11

De funmix biscuit is goed hoor!

12

Ik heb vanmorgen om 7 uur a half 8 de biscuit gebakken en om 11 uur gesneden en gevuld. Al helemaal afgekoeld en het snijden ging perfect. Tussen 9 uur en 11 uur stond de biscuit wel op een rooster af te koelen.

13

Ja ik heb er een eigen topic over wil het van meerdere mensen ff weten hoe meer ervaringen hoe beter :thumb: