1 Laatst bewerkt door CeCe (22-09-2014 19:32)

Onderwerp: Hulp bij sweet lace express

Hallo,

Ik ben gister uren bezig geweest met mijn nieuwe aanschaf, de sweet lace express. Maar het heeft tot nu toe alleen geleid tot grote frustraties. Dus ik zoek tips en adviezen.

Ik zal even vertellen wat ik heb gedaan. Ik kneed het eerst even goed door tot het zacht is, ik zet het klontje aan het begin van de mal en duw met het "mesje" van me af. Zowel de bolle kant als scherpe kant geprobeerd. Vervolgens duw ik te hard waardoor niks blijft zitten of duw ik te zacht waardoor er een hele dikke laag op komt. Als ik er nog een keer overheen ga trek ik alles er weer mee af. De eerste paar cm gaan goed maar het lijkt wel alsof het dan te taai wordt en trek ik alles mee of kapot. En ik heb naar mijn idee alles tussen hard duwen en zacht duwen geprobeerd.

Dus ik zou graag wat advies krijgen. Alvast vriendelijk bedankt.
Groet CeCe

2

Re: Hulp bij sweet lace express

Kijk is een keer het filmtje van sugar art die leg het goed uit en wat gebruik je want eetbaar kant word toch gemaskt van een soort glazuur ofzo?

3

Bedankt voor je reactie. Ik zie dat daar een vloeibaar product wordt gebruikt. Echter ik gebruik een soort kneedbaar product. Sweet lace express. Ik zal eens verder kijken naar filmpjes.

4

Mi schien gebruik jij flower paste ofzo maar ik zou zeggen kijk dat filmtje en ik ga even opzoeken wat jij gebruik  :thumb:

5

Ze gebruikt de SL express, dat is indrdaad geen pasta, maar lijkt meer op fondant. Kwebbeltje heeft er ook een filmpje van gemaakt, zij kneed er nog fondant met tylose doorheen (1:1). Even zoeken op youtube.
En als ik eerlijk ben, flexi ice is veel makkelijker. Kan gewoon met je sweet lace mal gebruikt worden.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

;)

7 Laatst bewerkt door CeCe (25-09-2014 15:47)

Bedankt voor de reacties. Pooh, ik ga het vanavond nog eens proberen en anders probeer ik de flexi ice. Bedankt voor de tip! Is dat kant en klaar of maak je dat aan? En is dat vloeibaar?
Het ligt vast aan mijn techniek hoor :) Het lijkt zo simpe lin die filmpjes.

8

Volgens mij is het kant en klaaren net als glazuur

Ik heb hetzelfde probleem en kreeg als tip om wat gumpaste door je SL te kneden. Het kant wordt dan flexibeler.

10

Mal poederen (heel dun) met maizena?

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

11

Ook ik ben al een dag bezig om op welke manier dan ook een randje kant te maken...ppppff. Gek word ik ervan..
Het ziet er op die filmpjes echt simpel uit, maar ik kan het ook niet simpel krijgen...gggrrrrr
Wilde het zo graag op een taart voor vrijdag maken..

12

Flexi-ice is poeder wat je aanmaakt met water. Niet te veel lucht erin kloppen bij het mengen want dan krijg je luchtbelletjes.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

13 Laatst bewerkt door LaLuub (08-11-2014 01:24)

Ik heb ook zitten worstelen met Sweet Lace express. De methode van het filmpje kreeg ik niet voor elkaar. Het rolde er direct weer uit. Ik stop nu gewoon de pasta er in (hoeft niet in 1x, je ziet geen aanhechtingen ofzo als je het plaatselijk bijvult), druk het heel goed aan, en 'snijd' met een vlak mes gewoon de te hoge stukken er af. Poets nog even met de vingers het bij, zodat het kant mooi open is en wel alle 'draadjes' gevuld zijn. Paar minuutjes laten drogen, en dan kun je het er (voorzichtig) zo uithalen. Werkt prima.

Enige nadeel is dat als je het kant een week van tevoren al maakt en bewaart in een luchtdichte doos, dat dan tóch de rek er wat uitgaat. Blijft nog wel flexibel, maar krijg je niet meer de kantjes mooi strak op elkaar aangesloten. Daarvoor moet je toch 'vers kant' gebruiken.