1 Laatst bewerkt door MadameBaktaart (25-09-2014 10:58)

Onderwerp: Giant cupcake voor het eerst gemaakt & een vraagje erover! :)

Hallo!

Ik show hier niet heel vaak wat ik maak, dus bij deze!
Mijn eerste giant cupcake :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-36GX4HE7.jpg

Ik heb nog wel een vraagje... Onderste laag afgesmeerd met een dun laagje botercreme en daar de roze Zeelandia Marsepein omheen gedaan. Mijn mening was dat het uitrollen goed ging en de marsepein fijn aan voelt en lekker smaakt, maar het snel scheurde toen het eenmaal op de taart lag en daarbij bleef het heel zacht aanvoelen zegmaar toen de taart eenmaal af was en je er aan voelde.

Had ik de bodem die ingesmeerd was met botercreme (het was een mix) nog langer op moeten laten stijven eerst? En daarbij wil ik ook graag met Callebaut Fondant gaan werken, zou deze steviger zijn? En daar bedoel ik mee als je dan voelt aan de bekleedde taart dat het minder zacht aanvoelt als de Zeelandia Marsepein?

2

Re: Giant cupcake voor het eerst gemaakt & een vraagje erover! :)

op je vraag heb ik geen antwoord maar ikvind het er wel heel mooi uitzien.

3

Hij is leuk!
Ik vind Zeelandia marsepein erg lekker, maar soms ook te zacht. Om af te smeren gebruik 1:1. De bc van mix niet, omdat ik ben bang voor een smeltende taart, maar ook omdat ik deze te zacht vind. Scheurtjes kunnen komen doordat je de lap te groot en/of te dun hebt uitgerold. Ik weet niet wanneer je deze taart gemaakt hebt, maar vorige week was wel dramaweer om te bekleden! Mijn 1:1 is normaal redelijk stevig, maar nu ook veel te slap...

4

Wat is die ontzettend leuk!! :D

Esther68 schreef:

Hij is leuk!
Ik vind Zeelandia marsepein erg lekker, maar soms ook te zacht. Om af te smeren gebruik 1:1. De bc van mix niet, omdat ik ben bang voor een smeltende taart, maar ook omdat ik deze te zacht vind. Scheurtjes kunnen komen doordat je de lap te groot en/of te dun hebt uitgerold. Ik weet niet wanneer je deze taart gemaakt hebt, maar vorige week was wel dramaweer om te bekleden! Mijn 1:1 is normaal redelijk stevig, maar nu ook veel te slap...

Bedankt voor je info! Ik had de cakes dinsdag gebakken en omdat ik te weinig tijd had woensdag avond afgesmeerd en daarna marsepein eromheen en ook de rozen gespoten.
Maar het kan dus komen doordat de botercreme te zacht was maar eventueel ook omdat ik te dun had uitgerolt.... Ik ga er de volgende keer op letten!

6

Ik werk met Callebaut fondant en rol heel dun uit. Maar echt geen scheurtjes hoor. Ook met vochtig en benauwd weer, geen enkel probleem.

7

Als ik een giant cupcake maak zet ik de onderkant met breedste kant op mijn weekblad, en warm ik wat 1:1 botercreme op zodat deze zalving is, dus niet vloeibaar. Ik smeer hem dan met een bak kwast met een heel dun laagje in, zet hem kwartiertje koel en doe het dan nogmaals. Hierna bekleden met fondant of marsepein, waarbij ik Zeelandia erg zacht vind. Als je niet van dikke laag crème houdt en ook de ribbels mooi zichtbaar wil houden werkt dit super fijn

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

8

mooi gedaan hoor

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !