1

Onderwerp: help mag geen marsepein gebruiken op een taart

Hoi allemaal.

Ik heb een vraag voor jullie.
Mijn zwager wordt volgende maand 18 jaar en zijn moeder heeft mij gevraagt of ik zijn verjaardagsfeest taart wil maken.
Ik wil dit met liefde doen en had al een heel plan bedacht. Alleen kreeg ik net dus te horen dat ik geen marsepein gebruiken. Dat vindt mijn zwager echt niet lekker namelijk.

Ik wilde het bovenlichaam van een vrouw gaan maken en dan natuurlijk sexy gekleed.

Maar hebben jullie ideeën hoe ik dit evt moet doen zonder marsepein.

Ik dacht aan evt glazuur maar hoe zouden jullie de aankleding dan doen???

2

Re: help mag geen marsepein gebruiken op een taart

Ehh waarom gebruik je geen fondant? Dat werkt ongeveer hetzelfde als marsepein....

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

Re: help mag geen marsepein gebruiken op een taart

Yep, fondant... Ik ben ook absoluut geen marsepein liefhebber en gebruik alleen maar fondant, werkt misschien iets anders, maar ik heb geen ervaring met marsepein. Er staan in de map 18+ een tweetal taarten van mij van het bovenlichaam van een vrouw.
http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=239640

Nathasja Flapper - FlappergastedCakes Facebook website

4

Re: help mag geen marsepein gebruiken op een taart

Ik gebruik ook eigenlijk alleen marsepein. Ging er vanuit dat iedereen in mijn omgeving dit wel wist. Niet dus... ;) . Bij een bruidstaart in de familie (niet veel contact overigens) werd toen even tussendoor gezegd 'oh ja, ze lusten geen marsepein'.... Toen heb ik ook gewoon fondant gebruikt. Doe ik wel vaker, maar niet om te bekleden.

Re: help mag geen marsepein gebruiken op een taart

Geen idee of hij eigenlijk fondant lust.
Hij is een beetje een pietlut. Wat de boer niet kent eet hij niet.
Kan het hem ook niet laten proeven want hij mag voor van niks weten.
Wel is hij gek op de glasekoeken. Daarom dacht ik al aan glass

6

Re: help mag geen marsepein gebruiken op een taart

Maar als hij het proeft en het dan niet lust kan hij van zijn stukje het tich afhalen? Mijn man lust ook echt geen marsepein of fondant maar krijgt gewoon een fondant taart...van zijn stukje haalt hij het dan af..

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

7

Re: help mag geen marsepein gebruiken op een taart

Als hij roze koeken lust, lust hij ook fondant, denk ik.... ;)