Onderwerp: een dijkje van botercreme
Is een dijkje echt nodig? Vind dat dijkje van botercreme namelijk niet lekker en het wordt ook hard in de koelkast
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » een dijkje van botercreme
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Is een dijkje echt nodig? Vind dat dijkje van botercreme namelijk niet lekker en het wordt ook hard in de koelkast
Uit de FAQ's: http://www.deleukstetaarten.nl/faq/vull … botercreme
En dit topic bijvoorbeeld: http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=226982
Je kunt een smaakje aan deze crème geven, en het wordt inderdaad hard, maar geeft daarmee ook stevigheid aan je taart. Ik doe het wel echt altijd, als je vulling gaat "doorlekken" (beetje rare term als je over eten praat, maar goed ) heb je een groter probleem
Ik gebruik nooit dijkjes, maar blijf gewoon een eindje weg van de rand en vul niet zo dik. Er is bij mij nog nooit iets doorgelekt of ingezakt. Het is net wat je wilt hoor.
Tieneke
Als je een eindje weg blijft bij de rand vul je die ruimte tijdens het afsmeren uiteindelijk ook op met bc of ganache of waar je maar mee afsmeert. Zou je dat niet doen, dan zijn je randen altijd een stukje lager dan het midden van je taart (in de randen zit namelijk dan geen vulling of bc).
Ik gebruik dus wel altijd een dijkje en mijn laag vulling is net zo dik als dat dijkje. Dan krijg je een compleet rechte laag vulling en kun je dus ook recht stapelen. Als je bc niet lekker vindt kun je ook prima een dijkje maken en afsmeren met ganache. Dat vind ik zelf ook veel lekkerder.
Overigens moet je een taart altijd ruim voor het snijden uit de koeling halen. Sommige vullingen waaronder ganache, maar ook botercreme met een smaakje e.d. worden namelijk ook hard(er) in de koeling. Een taart is altijd lekkerder op kamer temp.
Dank jullie wle allemaal.
Ik ben net iets anders tegen gekomen om het net. Voor degene die ook niet van botercreme houden. Je kan een dijkje maken van fondant.
Fondant rollen in een staaf en die dan op de rand doen
Dat zou ook kunnen . Zelf heb ik geen moeite met een dijkje (ik doe ook een dijkJE en geen dijk, wat je ook soms ziet ). Ik doe er altijd vanille smaakstof door. Denk dat het bij veel mensen ook in hun hoofd zit , zeker wanneer ze het woord 'boter' horen. Daarom zeg ik ook altijd crème . Ik moet eerlijk zeggen dat ik liever een hap crème heb, dan een hap/brok fondant/marsepein
Je zou ook merengue botercreme of ganache kunnen gebruiken. Heel andere smaak.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » een dijkje van botercreme