1

Onderwerp: Even wijze raad nodig

Goedemorgen allemaal,

Ik zit een beetje te dubben over het volgende:
Morgen einde vd dag wordt een taart opgehaald voor een verjardag op zondag.
Nou heb ik de biscuits al klaarliggen in de koelkast en de poppetjes zijn al af dus ik wilde eigenlijk deze ochtend al gaan vullen en bekleden en dan de taart in de koelkast zetten (moet vanmiddag en morgen nl werken). Maar ik twijfel een beetje of dat niet te vroeg is, ivm versheid.. Misschien gaat ie zondag op marja misschien eten ze er maandag ook nog van. Wat vinden jullie??

Alvast bedankt voor de hulp!

2

Re: Even wijze raad nodig

Wat voor vulling heb je? Gebakken biscuits zou ik trouwens niet in de koelkast bewaren. Je hebt het over biscuits en 1 taart, dus ik neem aan dat het een stapel wordt? Ik zou het niet redden, denk ik, met de weinige uren die je hebt (omdat je ook nog moet werken), maar zou toch proberen om vanavond te vullen en bekleden. Ik probeer trouwens altijd of ze de taart niet op de dag zelf kunnen ophalen, zodat ik de hele dag (dus ook avond) ervoor heb om de taart te maken  ;)

3

Hmm ja ik heb er deze keer niet helemaal goed over nagedacht..
De biscuit heb ik gisteravond uit de vriezer gehaald vandaar dat ze in de koelkast liggen..
Vulling is met slagroom dus ik ga inderdaad maar vanavond mn best doen en morgenochtend vroeg :/

4 Laatst bewerkt door Esther68 (12-09-2014 09:21)

Slagroom.....dan vul ik pas de dag ervoor. Ik vul eigenlijk altijd met bc omdat deze wat meer kan hebben dan room (banketbakkersroom, slagroom enz). Zeker met een stapeltaart adviseer ik altijd bc omdat niet iedereen plek heeft in de koelkast voor een stapeltaart  ;)
Een kale biscuit kun je trouwens gewoon buiten de koelkast ontdooien. Een beklede taart moet vanuit de vriezer wel in de koelkast  ;)