1

Onderwerp: kasteeltorens maken??!!

Goedemorgen,
Ik had een vraagje. Ik wil graag kasteeltorens maken.
Alleen is de vraag hoe en waarmee?

Hoe zorgen jullie ervoor dat de torens mooi rechtop blijven staan en wat gebruiken jullie als torens?

Las iets van cakerolletjes, maar welke gebruik je dan en hoe zorg je ervoor dat dit rechtop blijft staan.

alvast bedankt!!!!!

Re: kasteeltorens maken??!!

Hoi,

Kijk even op ingevoegde link: www.cakeboss.com/Cake-Stuff/Tutorials/Castle-Cake
of google eens op kasteeltorens maken dan kom je heel wat voorbeelden tegen.

Ik heb een boek van Debby Drown. Daarin maakt ze de torens over het algemeen ook gewoon van cake. Gewoon een lange rol maken en de fondant er omheen rollen. Dat doet ze wel terwijl de toren ligt. Lijkt me zelf ook makkelijker ;-). De toren rol je er dan als het ware in. De pieken kun je maken van fondant met tylose. Even een mal maken van karton en de fondant daarop laten drogen. Je kunt ook ijshoorntjes gebruiken.

4

de torentjes van beklede ijshoorntjes, en de onderkanten van cake of ontbijtkoek. als je geen zin hebt om hiervoor cake te bakken kun je ook gewoon zo'n goedkope cake uit de supermarkt halen, ook lekker haha!
hoor ook wel eens dat ze van wc rolletjes gemaakt worden.. maar dat vind ik een beetje raar en vies.

5

Ik heb ze 1x gemaakt en omdat de taart zelf groot genoeg was en ik geen tijd had voor eetbare torrn heb ik lege poedersuikerbussen gebruikt, gewoon beetje vochtig gemaakt en fondant er omheen :)
De dakjes had ik van karton gemaakt, rondje geknipt en ingeknipt tot de helft en dan gerold.

6

rice crispies gaat ook erg goed

7

ik maak ze van poedersuikerbussen en ijshoorntjes.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

8

Bedankt voor de reacties.
en voor het rechtop laten staan? Zetten jullie de toren nog vast?