1

Onderwerp: Hoe en waarmee schilder je luipaardprint

Ik moet binnenkort een taart maken met luipaardprint, maar nu weet ik dat het erop geschilderd word met een kwastje, maar met wat voor een spul is dat? En waarmee moet ik het mengen of kan ik het er zo op schilderen

. Alvast bedankt groetjess

2

Re: Hoe en waarmee schilder je luipaardprint

Ik doe dit met Wilton zwart en bruin. De zwarte kleurstof van andere merken vind ik vaak wat groenig worden en bij Wilton niet. Ik meng de vloeibare kleurstof gewoon met water. Eerst met een groter kwastje de bruine vlekken, daarna met een dunner kwastje randjes om de bruine vlekken (niet helemaal rondom). Als ondergrond heb ik blanke marsepein. Voordat ik ga schilderen heb ik een lapje voor me liggen waar ik op proefschilder, zeg maar.

3

Esther68 schreef:

Ik doe dit met Wilton zwart en bruin. De zwarte kleurstof van andere merken vind ik vaak wat groenig worden en bij Wilton niet. Ik meng de vloeibare kleurstof gewoon met water. Eerst met een groter kwastje de bruine vlekken, daarna met een dunner kwastje randjes om de bruine vlekken (niet helemaal rondom). Als ondergrond heb ik blanke marsepein. Voordat ik ga schilderen heb ik een lapje voor me liggen waar ik op proefschilder, zeg maar.

Oke thanx voor de uitleg, dus dat is gewoon de kleurstof zwart en bruin van wilton?  Ik heb trouwens een licht roZe ondergrond. Zal dat iets uitmaken?

4

Moet je even proberen hoe het eruit gaat zien. Je zou ook ipv bruin donkerroze kleurstof kunnen gebruiken. Dan heb je wel luipaardprint, maar past misschien beter bij het geheel. Google anders even op 'luipaardprint roze'  ;)

5

Esther68 schreef:

Moet je even proberen hoe het eruit gaat zien. Je zou ook ipv bruin donkerroze kleurstof kunnen gebruiken. Dan heb je wel luipaardprint, maar past misschien beter bij het geheel. Google anders even op 'luipaardprint roze'  ;)

Jaa dat ziet er wel leuk uit met donker roze. Ik ga het is even uit proberen van de week. Bedankt voor je hulp