1

Onderwerp: Achterkant staand puzzelplaatje

Ik heb een leuke opdracht voor een uiltjes taart waar ik al mijn creativiteit in kwijt mag. Nu wil ik bovenop een uiltje laten staan, maar dan wel een platte, dus gewoon een puzzelplaatje met een wat dikkere basis zodat ik er een sateprikker in kan drukken. Of eigenlijk 2 prikkers (het wordt een groot uiltje).

Nu zit ik alleen met de achterkant van dat uiltje, want die is natuurlijk niet zo mooi. Ik zie wel vaker taarten voorbij komen met een staand puzzelplaatje, maar natuurlijk nooit van de achterkant, dus je ziet nooit hoe de achterkant is afgewerkt.

Nu is de voorkant natuurlijk het belangrijkste, maar normaal gesproken werk ik mijn taarten ook aan de achterkant wel netjes af. Hoe doen jullie dat met staande 2D plaatjes?

Re: Achterkant staand puzzelplaatje

Ik zou een mooie achterkant maken in de vorm van de uil van 1 kleur, bijv bruin als dit de hoofdkleur is en dan daar een staartje op maken en eventueel een werkje/printje/ erin maken. Ik heb het zelf nog nooit gedaan maar het lijkt me wel de mooiste oplossing. Je kan de prikkers dan mooi tussen de beide laagjes verwerken. Alleen zou ik de lagen niet te dik maken.

Groetjes Kirsten

3

Staande platte decoraties zijn bij mij (ook) niet mooi. Ik plak 1, of 2, sateprikkers achter het plaatje met RI of een bolletje vochtig fondant. Ik vind het nl. nooit mooi als je de prikker ziet zitten. Bij prikkers die in een decoratie zijn gestoken/gedrukt, zie je soms zo'n bobbel aan de voorkant. Misschien zou je aan de achterkant wat blaadjes kunnen plakken?

Ik maak een staand plaatje dus altijd in 2 delen ;-).

Ik maak het puzzelplaatje gewoon zoals ik altijd doe en ik maak een rechthoek, vierkant, circel of wat voor vorm er maar in de buurt komt van mijn puzzel waar ik de prikkers in steek. Bij een groot plaatje doe hier ook wat tylose door. Nadat ik de prikkers er in heb gestoken ga ik er nog even met de roller overheen zodat hij helemaal glad is.

Als alles droog is plak ik mijn puzzelplaatje bovenop mijn prikkers vorm ding. Zo voorkom ik dus inderdaad die bobbels in mijn plaatje ;-). Tegelijkertijd vind ik het wel fijn dat alle onderdelen van mijn puzzel zijn vastgelijmd aan mijn prikkers vorm ding. Puzzels zitten niet altijd even stevig in elkaar en als ze liggen is dat geen probleem, maar als ze moeten staan vind ik het toch een beetje eng.

De achterkant van mijn uiltje is een rechthoek. Je ziet aan de achterkant geen prikkers oid zitten, want die zitten dus in die rechthoek, maar je ziet dus wel die rechthoek die tegen de achterkant van mijn uiltje aan is geplakt.