1

Onderwerp: Giant Cupcake met gekleurde witte chocolade ( chocobom )

Ik heb na mijn bruine giant cupcake ook de witte geprobeerd die ik hier ook ergens voorbij heb zien komen.
Alleen de meeste maken de toeven van botercreme of icing maar omdat ik dat echt smerig vind heb ik de mijne met witte chocolade gemaakt.
Ik heb de chocolade roze gemaakt met kleurstof en heb daarna de toeven erop gezet.
De buiten kant is dus helemaal van witte chocolade en de binnen kant ( die ik ook altijd nog even wat verder uithol voor extra vulling erin) is  danone zwarte bessen kwark.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VIDMMYRA-D.jpg

2

Re: Giant Cupcake met gekleurde witte chocolade ( chocobom )

amaj ziet er heel erg mooi uit!!!! Is ook leuk met chocolade; kan die ook misschien wat langer blijven staan als decoratie
Maar ik vind hem heel erg geslaagd

Fanny

3

hij is mooi :D

ik heb vandaag ook een giant cupcake gemaakt bekleed met fondant maar die van mij lijkt zo ingezakt, ik heb biscuitdeeg gebruikt toen het uit de vorm kwam was ie mooi maar met bekleden te zwaar geworden denk ik. Wat voor biscuit/cake heb jij gebruikt?

4

wow!!  hoe maak je die mooie rozetten?? echt heel erg gaaf!!

Nara schreef:

ik heb vandaag ook een giant cupcake gemaakt bekleed met fondant maar die van mij lijkt zo ingezakt, ik heb biscuitdeeg gebruikt toen het uit de vorm kwam was ie mooi maar met bekleden te zwaar geworden denk ik. Wat voor biscuit/cake heb jij gebruikt?

Ik gebruik nooit biscuitdeeg maar heb de cakemeel van koopmans ( fijne cakemix ) gebruikt en dan 1½ pak anders heb je net te weinig.Dan zakt hij zeker niet in.

6 Laatst bewerkt door dollelollypop (09-10-2012 17:14)

carla15 schreef:

wow!!  hoe maak je die mooie rozetten?? echt heel erg gaaf!!

Nou eigenlijk hetzelfde als wat je op een cupcake maakt maar dan bovenop de cupcake.
Ik heb een spuitmondje M1 geloof ik gebruikt en die gebruikt men meestal voor een toef op de cupcake dus eigenlijk niet zo moeilijk.
Het is gewoon een toef maar dan plaats je hem een beetje schuin i.p.v recht bovenop het cupcakeje.

7

dollelollypop schreef:
Nara schreef:

Ik gebruik nooit biscuitdeeg maar heb de cakemeel van koopmans ( fijne cakemix ) gebruikt en dan 1½ pak anders heb je net te weinig.Dan zakt hij zeker niet in.

ga ik ook proberen de volgende keer :)

Nara schreef:
dollelollypop schreef:
Nara schreef:

ga ik ook proberen de volgende keer :)

Succes ermee.

Oooh die ziet er lekker uit! Ik heb ook de Giant Cupcake vorm al tijden staan, misschien ook maar eens gaan gebruiken. Mag ik je taart als inspiratie gebruiken?

The Little Cake Bakery
Taarten & Cupcakes

10 Laatst bewerkt door dollelollypop (10-10-2012 20:40)

:) Hartelijk dank voor de leuke berichtjes.

Lisa van TLC Bakery schreef:

Oooh die ziet er lekker uit! Ik heb ook de Giant Cupcake vorm al tijden staan, misschien ook maar eens gaan gebruiken. Mag ik je taart als inspiratie gebruiken?

Tuurlijk mag dat ik heb hem tenslotte ook niet helemaal van mezelf.  ;)

12

Wat leuk! Hij klinkt ook heerlijk trouwens! :thumb:

13

Wat n super mooie is dit zeg!!
Dat klinkt ook wel heel lekker alles van chocolade :p
Zie dat het al een oud topic is maar hoe je dat?? Toeven maken met chocolade?

..

14

..

Sweetcakes schreef:

Gewoon hetzelfde als de icing maar dan met chocoladeganache.
Ik zal het recept van de witte chocolade ganache hier plaatsen en als je het gemaakt heb het zover stijf laten worden tot je het kunt spuiten.

Witte chocolade ganache
volgens recept uit boek van Paris Cutler:

625 gr. witte choclade
250 ml. Slagroom

Slagroom verhitten tot het bijna kookt ( niet laten koken ) dan de chocoladedruppels ik gebruik ze altijd van callebaut in een bak doen en daar de hete slagroom overheen gieten.
Even laten staan en dan goed door roeren.
Dan af laten koelen en dan met de mixer even wat stijver maken, in de spuitzak doen, wachten tot het wat stevig is en dan roosjes spuiten.

https://www.youtube.com/watch?v=_8SYhPFLYEA

succes :)

16

Bedankt voor de snelle reactie!!
Dat klinkt niet zo moeilijk ga het dit weekend meteen proberen  :D  :9

..

Sweetcakes schreef:

Bedankt voor de snelle reactie!!
Dat klinkt niet zo moeilijk ga het dit weekend meteen proberen  :D  :9

Wel zou ik de callebautdruppels gebruiken want de witte chocolade verschilt nogal eens in vetpercentage en werkt niet allemaal hetzelfde.
Als je wel andere chocolade gebruikt dan zou ik steeds even kijken of het al stevig genoeg is anders wordt het te hard misschien.
Maar je kunt het ook heel kort even in de magnetron plaatsen als het te hard is en dan weer doorroeren :)

18

Bedankt voor de tip!!
Weet je toevallig wat het vetpercentage is van de witte chocolade van callebaut?  Vind deze nogal prijzig om het zomaar een keertje te proberen :O

..

Sweetcakes schreef:

Bedankt voor de tip!!
Weet je toevallig wat het vetpercentage is van de witte chocolade van callebaut?  Vind deze nogal prijzig om het zomaar een keertje te proberen :O

Je hebt gelijk hij is ook prijzig en het kan ook heel goed met andere hoor alleen moet je dan wel even in de gaten houden dat hij niet te stijf wordt en zorgen dat je hem op het juiste moment opspuit.
De callebautdruppels blijven zacht maar de andere chocolade wordt wat steviger.
Ik had een keer de callebaut niet meer in huis en heb het toen gewoon met die van de A.H. gedaan.
Ging ook erg goed.
Ik deed hem meteen toen hij afgekoeld was mixen en in de spuitzak en toen steeds even geprobeerd of hij al te spuiten was.

Misschien heb je hier iets aan want ik gooi mijn zak druppels altijd leeg in een tuperware bak dus ik kan niet meer op de zak kijken :)

http://www.callebaut.com/benl/producten … -chocolade

20

WAW ik vind hem heel mooi!!

There's no such thing as a bad idea. Only poorly executed awesome ones.
Bekijk mijn taartjes op: http://www.mijnalbum.nl/Album=8ZOYZRJN