1

Onderwerp: passievruchten creme

ik heb een vraag gekregen voor passievrucht crème.
normaal gebruik ik hier de pastiddes smaak voor, maar heb deze momenteel helaas niet in huis.

dus dacht ik!!!
als ik nu de het water dat ik inkook met suiker vervangt voor  coolbest passievrucht- sinaasappel  bij mijn meringue boter crème?

nu heb ik dit gedaan, maar hij is helemaal niet  zo luchtig als anders :(

heeft iemand hier een oplossing of andere recept/ mogelijkheid voor?

alvast bedankt!

2

Re: passievruchten creme

Misschien verse passie vrucht, eventueel gezeefd ivm de pitjes door je al klare MBC?

3

Als je verse passievrucht door je kant en klare botercrème doet heb je teveel nodig. De boter neemt al dit vocht niet op en gaat schiften.
Ik heb het geprobeerd....

Heb je wel nog suiker gebruikt bij het sap wat je hebt ingekookt? Want volgens mij doet dat ook iets met de luchtigheid en stevigheid.

Je zou evt. voor botercreme van de mix kunnen gaan en dan het water vervangen door sap.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

4

Als je verse passievrucht door je kant en klare botercrème doet heb je teveel nodig. De boter neemt al dit vocht niet op en gaat schiften.
Ik heb het geprobeerd....

Heb je wel nog suiker gebruikt bij het sap wat je hebt ingekookt? Want volgens mij doet dat ook iets met de luchtigheid en stevigheid.

Je zou evt. voor botercreme van de mix kunnen gaan en dan het water vervangen door sap.

Hier nog een recpet wat ik vond op het forum: http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=240204

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

5

dank voor jullie antwoorden!!

vanmorgen heb ik de crème opnieuw luchtig gedraaid en toen was er gelukkig niets mee aan de hand.

kan dus perfect met coolbest en smaakt heerlijk. beetje zuur, maar zeker niet te :)

6

Fijn dat het nog gelukt is, ik dacht zelf ook dat de suiker het missende puzzelstukje was.

Tieneke

7

nee, had hem wel ingekookt met suiker