Onderwerp: Botercreme.
Hallo
Gebruikt iemand dit recept voor botercreme? zoja is deze beter?
Ik ken hem eigenlijk alleen 1:1
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Botercreme.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo
Gebruikt iemand dit recept voor botercreme? zoja is deze beter?
Ik ken hem eigenlijk alleen 1:1
Botercreme:
125 gr boter
2 eetl. melk
250 gr poedersuiker, gezeefd
Om te vullen gebruik ik alleen de bc van mix. Het recept zoals hierboven vind ik veel te zoet (en ik ben een zoetekauw ). Maar als je tussen de recepten kijkt of op internet kijkt kom je veel recepten tegen.
En welke beter/lekkerder is, ligt aan je eigen smaak
Het gaat mij meer om het afsmeren er van. Dank je wel
Ik heb dit recept nog nooit gemaakt, maar het lijkt me dat je zoveel suiker niet makkelijk kan 'oplossen' in de boter, en dat het een korrelig, moeilijk smeerbaar mengsel wordt.
Ik smeer zelf altijd af met ganache, of 1:1 botercrème.
Afsmeren doe ik met 1 op 1. Maar ik gebruik wel altijd de helft roomboter en de helft margarine. Vind ik zelf het lekkerste afsmeren. Zacht genoeg door de roomboter om goed te smeren en wordt goed stevig in de koelkast door de margarine waardoor je strak kunt bekleden. Nog liever smeer ik af met ganache, maar aangezien ik daar een meerprijs voor reken kan dat niet altijd. Witte chocolade is best aan de prijs.
Vullen doe ik nooit met botercreme. Ook niet met de mix. Vind ik echt smerig. Meestal gaat er bankerbakkersroom in en jam of vlaaifruit. Voor kindertaarten gebruik ik vaak fruitpasta in plaats van jam omdat daar geen stukjes inzitten. De laatste tijd is witte chocolade roomkaas vulling met verse aardbeien of ander vers fruit ook erg populair. Maar botercreme gebruik ik dus nooit als vulling.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Botercreme.