Onderwerp: Hoe krijg ik zulke mooie lappen
Hallo allemaal,
hoe krijg ik zulke lappen op de taart.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Hoe krijg ik zulke mooie lappen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo allemaal,
hoe krijg ik zulke lappen op de taart.
Welke lappen bedoel je?
Oh excuus. dus de kleuren die op de taart te zien is. Kleur om kleur
ik denk: de taart volledig bekleden met blauw (of rood)... en dan stroken maken van geel en rood (of blauw) en die erop leggen.
Ik zou een cirkel in x aantal (taart)stukken knippen en die dan als sjabloon gebruiken. Twee lappen marsepein/fondant uitrollen en daar dus de stukken uit snijden. Dan tegen elkaar aan leggen op de taart. De evt kieren werk je dus weg met de gele stroken
Ik zou een cirkel in x aantal (taart)stukken knippen en die dan als sjabloon gebruiken. Twee lappen marsepein/fondant uitrollen en daar dus de stukken uit snijden. Dan tegen elkaar aan leggen op de taart. De evt kieren werk je dus weg met de gele stroken
Dank je wel. Heb daar niet aan gedacht
ik denk: de taart volledig bekleden met blauw (of rood)... en dan stroken maken van geel en rood (of blauw) en die erop leggen.
Op de foto heeft zij ze naast elkaar gezet. Vind dat er mooier uitzien.
Op de foto heeft zij ze naast elkaar gezet. Vind dat er mooier uitzien. Bedankt voor het meedenken.
heb net geprobeerd om het in taartstukken te doen gwn op papier en de bakblik maar er blijft een grote opening tussen. iemand nog een idee?
Bedoel je tussen de kieren? Zou niet moeten kunnen. Zijn de stukken wel even groot?
ik denk dat het komt omdat het onderste stuk recht heb geknipt ipv rond
Ik zou de stukken sowieso langer maken dan de taart. Wat te veel is snij je toch later weg
Hmmmm rond lukt ook niet. Teveel afstand tussen elkaar.
Ik snap het, denk ik, niet helemaal
Misschien denk ik iets te simpel maar zoals hierboven wordt vermeld. Dat je een mal van de bovenkant van de taart maakt en deze de hoeveelheid stukken verdeeld die je aan stroken op je taart wil maken. En dan meet je idd het "ronde" kantje van het stukje mal. Daarna maak je, neem ik aan, rechthoekige stroken die net zo breed zijn als de afmeting van het "ronde" kantje of iets breder en iets langer dan de taart zelf. Volgens mij moet je goed uitkomen zonder (al te grote) kieren tussen de banen.
Blijven proberen, het lukt je vast!!!
Dank jullie wel dames. erg behulpzaam dat waardeer ik
de circel die je uit papier knipt als mal, moet natuurlijk wel even groot zijn als de bodem van je bakpan + nog een centimenter of 8 extra voor de zijkant (2x).
Als je bakpan dus een diameter van 20cm heeft, moet je circel van papier een diameter van 20+8+8= 36cm hebben.
Als je punten te klein zijn kom je idd niet uit en krijg je naden tussen elk deel.
Dat komt omdat de mal dan niet tot het midden van de taart komt.
Dan zijn je punten dus vervormt.
Hoop dat je snapt wat ik bedoel.... (zo zie je maar, je hebt zelfs wiskunde nodig in de taarterij )
Dank je wel Siena,
Het is idd rekenwerk. Maar ik ga het nog allemaal opmeten. Dank voor je voorbeeld heb er zeker wat aan.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Hoe krijg ik zulke mooie lappen