1

Onderwerp: Help ! Foodprint voor bruidstaart wil niet in de juiste kleur !

hoi dames,

ik heb dringend jullie advies nodig ! Voor een bruidstaart voor a.s. vrijdag heb ik de volgende print nodig en besteld bij een lieve taartdame in mijn buurt:
http://i187.photobucket.com/albums/x187/connyb_bucket/Afbeeldingbruidstaarttekst.png

Maar de tekst op de afbeelding is niet scherp vanuit de foodprinter (wel op de gewone printer) of zo donker dat het niet leesbaar is. De printer is al gereinigd en al, inkt aangevuld, het helpt allemaal niet :(. De enige manier waarop zij het wel leesbaar uit de foodprinter krijgt is zo:
http://i187.photobucket.com/albums/x187/connyb_bucket/Afbeeldingbruidstaarttekstlichter.png

Maar als het bruidspaar dat ziet, vinden ze het niet mooi, want ze willen juist heel donkergrijs.
Is er iemand met DE tip? Ik zou er superblij mee zijn ! Alvast bedankt voor het meedenken !

Groetjes, Conny

2

Re: Help ! Foodprint voor bruidstaart wil niet in de juiste kleur !

Pfff... wat een lastige. Ik weet er niet zoveel van, maar zou je dit op donkergrijs fondant kunnen plakken en dan op de taart doen? Of schijnt je print niet door? Als het niet doorschijnt, helpt het niet. Kun je zoiets dusten of verven?

Tieneke

Hoi,

Je moet juist je  (kijk bij eigenschappen van je printer) printerkleurinstellingen (CMYK color) anders afstellen. Dit is best wel een lastige print.
Dus bijv. wat blauw erbij en wat rood en geel eraf, en net zo lang instellen totdat je deze goed hebt afgedrukt. Misschien wat meer grijswaarden toevoegen. Of wat minder van de andere kleuren instellen. Dat zal je best wat tijd kosten. Eerst op papier proef afdrukken, of als je dat liever wilt op je eetbare prints kleine voorbeelden op een print (is wel kostbaar), net zolang totdat je de juiste kleur hebt.
Veel succes

Inderdaad bij instellingen de print donkerder zetten, doe ik eigenlijk bij al mijn printjes via de foodprinter, anders komt het er flets van kleur uit, succes!

"Een goede taart, is zijn zonde altijd waard"       Bezoek mijn facebookpagina: Debby's Bakkerijtje

5 Laatst bewerkt door bakmat (31-08-2014 09:29)

Weet niet of de tekst in een program bewerkt is?
Anders de achtergrond van het tekstveld  wat lichter maken in publisser ef een ander grafisch program
Het grijze gedeelte is de achtergrond van het tekstveld en die kan je verarderen.
gr Bakmat