Ik lees steeds boter maar dat zou ik niet doen hoor, tenzij je het binnen een week op eet, want boter is een melkproduct en kan dus behoorlijk bederven en moet je ook in de koelkast bewaren als je de houdbaarheid wilt verlengen. Maar wil je decoraties langere tijd van tevoren maken, dan kun je de boter er beter uit laten (crisco kan dan weer wel, dat is een lang houdbare plantaardige 'boter')
Gewoon 1 op 1 marshmallows met rice krispies. En op zn hollands: spekkies met gepofte rijst (ik heb de eerste paar keer bij jumbo rice krispies gehaald, maar gisteren voor het hoofd van een hond heb ik die choco choco's huismerk gepofte rijst gebruikt, gepofte granen werken ook, maar weet niet of dat net zo lekker is
Zonder boter is de houdbaarheid hetzelfde als de ingredienten, mits je het goed verpakt (vershoudfolie en dan in een ziplock zak). Voor gebruik even in de magnetron en inderdaad, je handen goed insmeren met crisco of ander plantaardig vet (hier dus ook geen boter, daar kun je dan alsnog behoorlijk ziek van worden).
Ik heb al best wat gemaakt met rice krispies, stuk lichter dan fondant en enorm goedkoop in vergelijking met fondant of marsepein!
Nathasja Flapper - FlappergastedCakes
Facebook website