1

Onderwerp: likeurvulling

Hallo iedereen, 

ik wil voor dit weekend een taart maken met een likeur vulling.  Likeur 43 om precies te zijn. Maar ik kan geen recept vinden om zoiets te maken. Heb wel een vulling met bailey's gezien, maar kan ik de bailey's zo maar vervangen? Iemand een idee?

Groetjes Diana

2

Re: likeurvulling

Dat lijkt mij wel hoor, dat je de ene likeur voor de andere kunt vervangen. Als je met een botercrememix werkt, kun je ook heel gemakkelijk een deel van het water vervangen door een deel likeur. Net hoeveel je lekker vindt... Ik heb zelf net een proseccovulling gemaakt, alle water vervangen door prosecco en ik vind het erg lekker. Ik combineer dat met zelfgemaakte jam en chocobiscuit.

Tieneke

3

Proseccovulling - dat lijkt me ook lekker. Welke jam doe je daar dan bij Tineke?

4

Rode natuurlijk. Ik maak bijna de hele zomer zelf jam. Dit was zelfgemaakte pruimenjam (met pittenkernen zodat hij wat bitterder wordt en schillen voor de mooie rode kleur) en rabarber-aardbei-appel-frambozenjam (met appel voor de pectine om een dikkere jam te krijgen). Ik gebruik geleisuiker speciaal, dus een halve kilo suiker op een kilo vruchten en knijp er altijd een flinke straal limoensap uit zo'n flesje bij. Omdat de jam bij mij in de koelkast wat te dun was geworden, heb ik hem 10 minuten doorgekookt in een pan.

Zelf jam maken is zo leuk, begin maar vast potjes te verzamelen. Maar gewoon frambozenjam uit de winkel is ook heerlijk hierbij hoor.

Tieneke