1

Onderwerp: Help, lady sharon biscuitrecept

ik maak altijd recept lady sharon. en doe gewoon het bestaande recept in een 26 cm vorm. gaat altijd goed. nu heb ik een nieuwe combioven. voorheen deed ik 35 min 175 graden. nu was hij op recept 160 en 180 niet gaar
overnieuw alleen 180 gr gedaan en nu is hij ingestort. een zielug oud mannetje

wat moet ik nu help

er moet ook vanillearoma en groenkleurdruppels door.
neem aan dat het niet daaraan ligt.

2

Re: Help, lady sharon biscuitrecept

Is ingestort gebak niet te heet gegaan? Ik dacht te snel gerezen en dan stort hij in omdat het biscuit niet gaar is en de lucht niet vastgehouden kan worden. Ik zou het op 175 proberen of zelfs 170. Je moet altijd wennen aan een nieuwe oven he?

Tieneke

3

dat zou kunnen idd.
ik heb vaste instellingen helaas
180 of 160. dat is het fijne dat mn vorige oven stuk is en het inbouw is. dit was de enigste die paste..... ik ben bang dat 160 te koud is.... dat hij zo lang moet dat hij droog word op de randen...

ik ken het recept niet maar ik bak zelf hier alles op 160 want anders gaat het te hard het moet er vaak wel langer in staan als het recept.

https://www.facebook.com/Fienstaarten
hoogeloon nbr omgeving eindhoven

5

oke dan, het word dan niet te droog? daar ben ik bang voor. ik bak meestal 24 of 26 cm. hoe lang doe jij ze in de oven? normaal gesproken 40 minuten bij mijn vorige oven.

is het een soort biscuit? ken het recept niet heb de laatste tijd voornamelijk andere soorten bodems gebakken varierend van 40 tot 60 minuten en droog waren de bodems nooit. ALs ik met een nieuw recept bak dan begin ik meestal met de tijd uit het recept en bak dan eigenlijk verder heel erg op gevoel, kijken en prikken

https://www.facebook.com/Fienstaarten
hoogeloon nbr omgeving eindhoven

7

het recept komt van deze site. is idd een biscuit. ik gebruik t recept al 4 jaar. maar nu met mn nieuwe oven lukt het dus niet. ben voor nu even overgestapt naar de bakzolder kant en klaar hihi