1

Onderwerp: Hoe krijg je letters mooi ónder het fondant?

Af en toe zie ik het op het forum voorbij komen. Een taart bekleed waarbij de letters ipv op de buitenkant geplakt worden, ónder de laag fondant wordt verwerkt.
Maarrrr hoe?
Hoe kan je dan je taart netjes bekleden zonder de letters te beschadigen en zodat de letters er natuurlijk wel goed uitkomen.

Iemand tips of een link naar een howto?

2

Re: Hoe krijg je letters mooi ónder het fondant?

Ik heb dit eerlijk gezegd nog nooit gezien.... Is het niet zo dat het lijkt of de letters eronder zitten omdat ze in dezelfde kleur als de onderlaag zijn  :think:

3

Re: Hoe krijg je letters mooi ónder het fondant?

http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=224397

bedoel je zoiets als dit??
Dan lijkt het mij dat er een laagje witte fondant onder blauwe fondant zit. En dat de letters er later uit worden gestoken, als de taart bekleed is.. denk ik hoor...

4

Re: Hoe krijg je letters mooi ónder het fondant?

Als je dit bedoelt zou ik de lap, die erop komt, even in de vriezer leggen zodat deze niet vervormt. Ik doe dit wel eens, maar gebruik marsepein. Weet niet hoe fondant hier op reageert...

5

Re: Hoe krijg je letters mooi ónder het fondant?

Marisje schreef:

http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=224397

bedoel je zoiets als dit??
Dan lijkt het mij dat er een laagje witte fondant onder blauwe fondant zit. En dat de letters er later uit worden gestoken, als de taart bekleed is.. denk ik hoor...


Nee, dat bedoel ik dus niet. Het gaat dus om losse (tappit) letters die na het afsmeren tegen/op de taart wordt geplakt en daarna bekleed wordt. Dus dat de contouren van de letters zichtbaar blijven in de nieuwe laag.
Maar ik begin nu toch wel heel erg te twijfelen of ik het wel juist heb gezien. Misschien heb ik toch wel heel kippig gekeken en waren het toch letters in dezelfde kleur die er gewoon op geplakt zijn.....

Maarre wie weet, leuk experimentje voor iemand  :p ... I.i.g. bedankt voor jullie reacties!

6

Re: Hoe krijg je letters mooi ónder het fondant?

:thumb: