Onderwerp: bloempot hortensia

Ik zal maar niet beginnen over alle problemen met deze taart haha, komt erop neer dat ik niet nadenkend heb gehandeld en het hele ding uiteindelijk is ingestort :p 'gelukkig' was hij 'maar' voor mijn moeders verjaardag en niet voor iemand die ervoor betaalde hehe
Bereid alle technieken gebruikt te delen, dus vraag maar raak ;)

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10628372_828738380504128_8186272268171052521_n.jpg

Nathasja Flapper - FlappergastedCakes Facebook website

2

Re: bloempot hortensia

ontzettend leuk!

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

3

Ingestort?? Wat jammer! Hij ziet er zo prachtig uit! Je pot lijkt net echt heel mooi gedaan!

4

Wat een mooie taart, het lijkt net echt.

Dank jullie wel!

Ja joh ingestort haha, stomme fout, ik was erg ongeduldig en heb het hele afsmeren met botercreme/ganache gewoon overgeslagen en het met de vulling afgesmeerd, toen is het fondant gaan smelten en het gewicht van de bloemen bovenop de taart (doordat ik ze niet ondersteund had behalve de korte stokjes om ze erin te steken) zorgde ervoor dat hij zijwaarts uit elkaar begon te vallen. Natuurlijk niet de bloemen er weer af gehaald, maar gewoon op de taart gelaten in de hoop dat de koelkast de schade zou beperken.
Vlak voordat ik hem ging aansnijden, zag je hem helemaal inzakken, fondant viel er aan alle kanten af, gebak kruimelde uit elkaar en de bloemen zakten, echt bizar om het ook echt te zien gebeuren haha

6

O, wat jammer, en hij was zo mooi! Prachtige bloemen vooral, heel subtiel van kleur.

Tieneke

7

oh, echt zo jammer dat deze mooie taart is ingestort!!! heeft je moeder hem nog wel heel gezien???

Echt een heel leuk idee en mooi gemaakt :thumb:

Gelukkig kan je er zelf nog om lachen =D

Ja ik had foto's gemaakt dus die heeft ze gezien voordat ik het half uit elkaar gevallen ding voor haar neer zette, iedereen vond hem evengoed heel erg mooi en Oma was vooral gefascineerd door de bloemen haha
Toen ik zag dat hij instorten zou, kon ik wel huilen hoor hihi maar je leert ervan :)