1

Onderwerp: Pfff snap er niks van

Heeft er iemand tips hoe ik die diamand cake cutter het beste kan gebruiken? Ik heb mijn taart goed hard laten worden in de koelkast (begreep dat dit de bedoeling is), maar als ik dan die tool er tegenaan druk gaat dat niet echt lekker. Als ik duw schuift mijn taart weg en als ik mijn taart tegen hou heb ik maar 1 hand over om die cutter erin te drukken en dan krijg ik de zijkanten er weer niet goed in.

Tips en trics zijn echt van harte welkom. Wil het ook graag zo mooi krijgen als op alle plaatjes en foto's die jullie plaatsen.

Groetjes en alvast super bedankt!

2

Re: Pfff snap er niks van

Ik zorg juist dat mijn taart op kamertemperatuur is wanneer ik de cutter gebruik, anders moet je te hard drukken. Ik vul en bekleed mijn taart op een ingepakt plankje, waar de taart niet van af schuift. Maar als ik een stapeltaart heb zet ik de losse taarten eerst altijd op zo'n groen matje die je bij de Action kunt kopen. Hier glijden de taarten echt niet vanaf  ;)

3

Ok Esther. Bedankt voor je reactie! Maar hoe stapel je je taarten dan weer op elkaar. Druk je je print dan niet kapot bij het optillen?

4

ik lees even mee, ik moet binnenkort een bruidstaart maken en op locatie stapelen, ook met de diamant cutter, hoop dat de pareltjes blijven zitten bij het optillen

5

Ozziegirl schreef:

Ok Esther. Bedankt voor je reactie! Maar hoe stapel je je taarten dan weer op elkaar. Druk je je print dan niet kapot bij het optillen?

Dan zorg ik dat de taart wel hard is en zet deze dan zo snel mogelijk op de onderste. Ik gebruik hier een tja, wat is het eigenlijk... :O (had mijn man al) brede, ijzeren, platte spatel (?) voor. Of een kaasschaaf  ;) .Ik heb nog nooit gehad dat de indruk vervaagde of zo.
@Marisje: Je zou de pareltjes er pas op kunnen plakken als de taart al gestapeld is. Als je op locatie stapelt en je weinig tijd heb, dan zou je een paar reserve-pareltjes mee kunnen nemen.

6

thnx voor de tip Esther. De parels erop doen als de taart gestapeld is, is geen optie. Ik heb een 5 laags taart waarvan 30-20 en 10 cm met parels. Wilde op locatie de 20-15-10cm (thuis gestapeld) op de 30-25cm stapelen.