1

Onderwerp: Mijn eerste giant cupcake.....

en totaal niet tevreden erover  :nooo:

Helaas begon de cupcake een beetje in te zakken :(
(was voor een cake smash dus kon geen dowels gebruiken om te ondersteunen)
Op de foto lijkt het trouwens wel erger dan dat het in het echt was hoor.
https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t1.0-9/10641055_469416363198330_8006465144543151003_n.jpg

Maar gelukkig was de klant er wel tevreden over, en was het precies zoals ze hem wilde hebben  =)

Heeft iemand misschien nog tips om het inzakken te voorkomen?

2

Re: Mijn eerste giant cupcake.....

Jammer dat het niet is geworden zoals je hoopte, maar gelukkig kun je nu weer veel leren ;) En trouwens, ik vind het al heel wat dat je het überhaupt aandurft! Je fondant zit er keurig omheen :thumbL
Wat voor basis had je gebruikt? Biscuit of cake? En had je de taart gevuld, en waarmee dan?

Ik heb 1x gestapeld zonder ondersteuning te kunnen gebruiken. Toen heb ik de onderste laag van chocoladecake gemaakt (met laagjes DDL ertussen), stevig om een extra laagje te ondersteunen en evengoed lekker. De bovenste van biscuit met frambozenmousse, relatief licht dus allemaal. Dat ging aardig goed maar was ook niet zo'n heel grote taart.

Verder zie ik dat je het bovenste deel hebt afgesmeerd, was dat de wens van de klant? Wat ik altijd erg mooi vind staan bij zo'n mega cupcake is de afwerking met opgespoten BC rozen. Geeft een sjiek effect en een lekkere kliederboel (daar gaat het natuurlijk om). Er zijn genoeg voorbeelden op het forum te vinden ;)

Succes met je volgende creatie! Laat je weten hoe dat gegaan is?

Re: Mijn eerste giant cupcake.....

Anna_4 schreef:

Jammer dat het niet is geworden zoals je hoopte, maar gelukkig kun je nu weer veel leren ;) En trouwens, ik vind het al heel wat dat je het überhaupt aandurft! Je fondant zit er keurig omheen :thumbL
Wat voor basis had je gebruikt? Biscuit of cake? En had je de taart gevuld, en waarmee dan?

Ik heb 1x gestapeld zonder ondersteuning te kunnen gebruiken. Toen heb ik de onderste laag van chocoladecake gemaakt (met laagjes DDL ertussen), stevig om een extra laagje te ondersteunen en evengoed lekker. De bovenste van biscuit met frambozenmousse, relatief licht dus allemaal. Dat ging aardig goed maar was ook niet zo'n heel grote taart.

Verder zie ik dat je het bovenste deel hebt afgesmeerd, was dat de wens van de klant? Wat ik altijd erg mooi vind staan bij zo'n mega cupcake is de afwerking met opgespoten BC rozen. Geeft een sjiek effect en een lekkere kliederboel (daar gaat het natuurlijk om). Er zijn genoeg voorbeelden op het forum te vinden ;)

Succes met je volgende creatie! Laat je weten hoe dat gegaan is?

Ik heb de biscuitmix van fc gebruikt, en dan de 2 helften met botercreme aan elkaar "geplakt".
De klant wilde inderdaad dat de bovenkant zo afgesmeerd werd.
Ze wilde de cupcake zo eenvoudig mogelijk.

Ik durfde geen vullingen verder te gebruiken omdat ik bang was dat ie dan helemaal zou gaan inzakken  :S  dus heb verder niks in de taart gedaan.

Maar zoals je zegt, kan er nu toch weer van leren, voor de volgende keer  :y