1

Onderwerp: stapeltaart 75 personen. help!!

HELP! ik mag een bruidstaart maken voor 75 personen. Welke maten bakvorm zal ik gebruiken. Heb alle vormen 10 cm hoog. En heb de volgende maten die ik zou kunnen gebruiken: 30,27,25,20,15,10.
Het mooist is al ik er overal 5cm tussen laat maar heb geen vorm van 35. Wat zal ik doen? 30,25,20,15,10 gebruiken(dan heb ik denk ik niet genoeg) of 30,27,25,20,15 maar dan zit er zo weinig ruimte tussen de 1e 3 lagen. Help!! Ik heb stress haha

2

Re: stapeltaart 75 personen. help!!

Zou iig de 27 er tussen uit laten. Ik zou dan komen op 70 personen met de overige maten. Mijn biscuits zijn 8 cm hoog en ik vul 3x. De ervaring is dat er zelfs meer uitgehaald dan wat de tabellen aangeven. Het ligtmer ook een beetje aan wanneer de taart wordt aangesneden en waar deze mee gevuld is. Maar ook als het bijv net na het eten is. Dan worden er al geen grote stukken gesneden, maar als het bijv net na de kerk of zo is, dan worden er grotere stukken gesneden. Maar het is natuurlijk wel zo dat je beter te veel kunt hebben dan te weinig. Misschien een 3 laags en dan losse taarten erbij?

3

Re: stapeltaart 75 personen. help!!

Ik zou ook de 27cm er tussen uit halen. Als je mooie hoge biscuits bakt met elk 3 lagen vulling dan moet je het makkelijk kunnen redden. Veel succes!