1 Laatst bewerkt door fran4april1952 (15-08-2014 15:35)

Onderwerp: Pavlova hulp gevraagd

Wie weet hoe ik mijn pavlova tijdens het drogen in de oven wit houdt?Ik wordt er gewoon wanhopig van!!Ik zet mijn eiwitschuim op 130gr .Ik heb 6 eiwitten gebruikt en 300gr suiker.Dat heb in op een bakpapier in een cirkel geschept met een opstaande rand zodat ik hem kan vullen met slagroom en fruit en dan 90 min in oven en na een 45 min gegingt hij al te bruinen wanneer hij nog echt veel te zacht is om hem er uit te halen.Heb al geprobeerd er een folie over te leggen maar helpt niks!!Weet er iemand hier een oplossing voor!Krijg morgen visite en wil graag een witte pavlova op tafel als dessert!

Re: Pavlova hulp gevraagd

Hoe hoog staat je oven?

Groetjes Petra

3 Laatst bewerkt door bakmat (16-08-2014 17:23)

Ok.

taartjejansen schreef:

Hoe hoog staat je oven?

130 gr staat de oven.

Sommige ovens worden warmer dan de thermostaat aangeeft en ik vind 130 vrij fors als je een witte pavlova wilt. Ik zou proberen de oven wat lager te zetten bijv 100 graden en dan wat langer te drogen. Meeste recepten gaan uit van 1 uur op 100 tot 110 graden. Succes!

Groetjes Petra

taartjejansen schreef:

Sommige ovens worden warmer dan de thermostaat aangeeft en ik vind 130 vrij fors als je een witte pavlova wilt. Ik zou proberen de oven wat lager te zetten bijv 100 graden en dan wat langer te drogen. Meeste recepten gaan uit van 1 uur op 100 tot 110 graden. Succes!

Dank u wel!

7

130 graden is inderdaad te warm. Vergeet ook niet de deur op een kiertje open te houden met bijv een houten lepel. Het vocht kan dan ook weg.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.