Onderwerp: Botercreme
Hallo,
Even een vraag kan ik in mijn botercreme jam toevoegen?
Ik las dat je of botercreme of jam als onderlaag voor fondant goed kunt gebruiken, maar kun je t ook kixe
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Botercreme
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo,
Even een vraag kan ik in mijn botercreme jam toevoegen?
Ik las dat je of botercreme of jam als onderlaag voor fondant goed kunt gebruiken, maar kun je t ook kixe
Ja hoor dat kan. Wel zorgen dat alle ingredienten (ook de jam) goed op kamertemp zijn. Anders gaat je BC schiften. Mocht dat nou gebeuren. Geen nood. Zet je mengkom in een kom warm water en blijven roeren dan komt het vanzelf weer goed.
Ik heb geen goede ervaringen met jam door de bc. Wordt bij mij veel te nat. Moet er wel bij zeggen dat ik dit alleen bij de bc van mix heb gedaan. Niet bij de 1:1 bc.
Ik zou deze alleen niet gebruiken om mee af te smeren. Om af te smeren zou ik alleen de 1:1 bc gebruiken. Ik heb ook gelezen dat je met jam kunt afsmeren, maar deze moet je dan wel eerst inkoken, omdat deze anders veel te nat is waardoor je fondant (kan) gaan smelten
Ligt er een beetje aan welke jam je gebruikt,mhele dunne jam kan idd te nat worden. Dan eerst even inkoken
Ik heb het vorige week ook gedaan, ging prima! Met bc van een mix. Heb er alleen niet mee afgesmeerd, maar de smaak was prima.
Het is gelukt, en taart was erg lekker! Heb 1 eetlepel frambozenjam door de botercreme gemiixed en ging prima!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Botercreme