1

Onderwerp: bruidstaart maken

Goedemorgen, heel even een vraagje.
Ik moet een zaterdag een bruidstaart afleveren met de vulling citroenkwark van Mona en slagroom.
Wanneer zou ik daar het beste mee kunnen beginnen.
Het word een 3 lagen taart met dezelfde vullingen
Alvast bedankt

Groetjes Sigrid

2

Re: bruidstaart maken

gezien de slagroom zou ik max. 1 dag van te voren beginnen. ligt er ook een beetje aan of je zaterdagochtend moet leveren of middag of avond.

www.cakelady.nl
regio Zaanstad / 't Gooi / Arnhem / Zevenaar

3

Re: bruidstaart maken

Ik moet de taart zaterdagochtend afleveren

Re: bruidstaart maken

Ik zou donderdag kapsel bakken, vrijdag vullen, afsmeren en bekleden. Eventueel zaterdagochtend decoreren, maar weet niet hoe vroeg de taart er moet zijn en of je daar tijd voor hebt. Op lokatie ook even goed zeggen dat hij in de koeling moet zonder sterk ruikende dingen ernaast. Is mij al eens gebeurd dat de taart netjes in de groentekoeling gong, naast de gesneden uien  :rolleyes:  . Heb ik een stokje voor gestoken. Enne adviseren niet te lang uit de koeling te laten staan voor het aansnijden ivm de koekastvulling. Ooit wilde een bruidspaar hier de taart de hele middag en tijdens het diner laten staan omdat het zo mooi was en dan de taart als toetje serveren. Zij wilden ook een koelkastvulling, dat heb ik toen afgeraden en niet gedaan iv, de voedselveiligheid.

Groetjes Petra