1

Onderwerp: Nootjes op de zijkant van een mokkataart plakken.

Ik heb laatst mijn eerste mokkataart gemaakt, maar ik had behoorlijk wat problemen met het plakken van de nootjes op de zijkant. Ik werd echt even knettergek.... :grr:  :grr:
Er zat uiteindelijk een heel dun laagje op, maar niet eens goed op alle plekken. Het was maar goed dat de taart voor eigen gebruik was, zou hem zo niet durven weggeven. Iemand tips??
Ik wil nl. voor komend weekend voor mijn verjaardag weer een mokkataart maken (hij smaakte nl wel lekker  :9 )

2

Re: Nootjes op de zijkant van een mokkataart plakken.

Ik smeer de buitenkant af met de mokka crème en neem dan een handje nootjes, nogatine, hagelslag of wat je maar aan de zijkant wilt hebben en druk dit een beetje tegen de zijkant aan. Zet hierbij de taart op de rand van mijn draai plateau en leg er bakpapier of iets anders onder zodat de geknoeide nootjes (oid) weer terug in de schaal kunnen voor nog een rondje langs de rand.

Misschien is er een filmpje of how to op youtube ?

Christine.

3

Re: Nootjes op de zijkant van een mokkataart plakken.

Bij slagroomtaarten en mokkataarten doe ik b.v. de nougatinne/chocolade schaafsel uitstrooien op bakpapier of zilverfollie.

Dan besmeer ik eerst de zijkanten van de taart dan til ik de taart op en met een hand op de bovenkant en de andere hand aan de onderkant rol ik ze over de nougatinne net zolang tot het voldoende is en dan zet ik hem neer en maak de bovenkant af. Bij mij werkt dit prima.

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

4

Re: Nootjes op de zijkant van een mokkataart plakken.

Ik zet mijn taart op een groot dienblad en strooi daaromheen, rijkelijk  ;), de nogatine. Dan ga ik met mijn handen onder de nogatine en druk deze voorzichtig van onder naar boven op de zijkant. Ik heb meestal nogatine over, maar je ziet bij mij geen mokka/slagroom meer wanneer ik klaar ben  ;)

5

Re: Nootjes op de zijkant van een mokkataart plakken.

Als je de taart op een cake board zet, afgesmeerd hebt en goed koelt met bovenop ook nog een cakeboard (deze nog in plastic laten zitten) kun je de taart oppakken en zo rollen door de nootjes, dan haal je het bovenste board er van af en kun je de bovenkant doen, simpel

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

6

Re: Nootjes op de zijkant van een mokkataart plakken.

Bedankt voor jullie reacties!! Ik heb er ondertussen 3 gemaakt en de manier van Esther68 is nu ook helemaal mijn manier geworden  :thumb:
Bij het oppakken van de taart en dan de zijkant door de nogatine rollen ging het even mis.... De lagen gleden van elkaar af. Oeps.. Ik laat mijn taarten daarom maar veilig staan :D