1

Onderwerp: Botercreme voor op cupcakes

Hallo allemaal,

Ik maak binnenkort 80 cupcakes voor mijn schoonvader die 50 wordt.
Nu wil ik daar een gekleurde toef botercreme op spuiten.
Dit word ook de eerste keer dat ik dat ga doen.
Welk botercreme recept blijft ook een beetje stevig?
Ik gebruik meestal de botercreme van dr oetker. Die vind ik zelf wel lekker, maar nog nooit gebruikt op een cupcake, ook las ik ergens dat je de melk kunt vervangen voor slagroom, zal het daar wel steviger door worden?

Groetjes stephanie

2

Re: Botercreme voor op cupcakes

Voor toeven gebruik ik de mbc. Deze is mooi van structuur en blijft stevig. Kan ook langere tijd buiten buiten de koeling, wat ik bij bc waar melk/room producten in verwerkt zijn, niet zou doen....
Houd er wel rekening mee dat sommige kleuren in moet werken, zeg maar. Voor Halloween had ik een paarse toef gewild, maar ik kreeg de kleur niet donkerder dan lila  :S . Bij donkere zou ik de bc dan ook een dag of meer voorkleuren. Desnoods vries je de bc in  ;)

3

Re: Botercreme voor op cupcakes

Oke bedankt,  ja het moeten donkere kleuren worden.  Ik denk dat ik dat maar is ga proberen jaa de m.b.c.

Aangezien ze buiten de koelkast blijven.

Groetjes

4

Re: Botercreme voor op cupcakes

ik gebruik de botercrememix van funcakes. Hier mislukt de mbc. Ik vind de mix heel lekker

i just LOVE it!

5

Re: Botercreme voor op cupcakes

Nou ik heb de mbc ook geprobeerd te maken. Bij mij dus ook mislukt.  Ik ga de funcakes eens proberen dan.

6

Re: Botercreme voor op cupcakes

Waar gaat het fout dan? Misschien is de boter te koud?
Ik vind de FunCakes bc ook lekkerder, maar als toef vind ik deze niet mooi. Luchtbelletjes en veel te slap  ;)

7

Re: Botercreme voor op cupcakes

Ik heb geen idee. Had het ook nog nooit eerder gemaakt.
Mischien heb jij een recept dat ik het nog eens na kan proberen

Groetjes