Onderwerp: trampoline taart en geschilderde piratentaart
Deze was van afgelopen dinsdag voor mijn achternichtje die helemaal gek is op trampolinespringen
Dat poppetje was nog even een strijd omdat ik natuurlijk veel te laat begonnen was met maken en de fondant geen tijd had gehad om uit te harden. Ik heb voor haar een armatuur gemaakt en daar het fondant omheen gedaan, geen aanrader omdat je dan weinig details kunt maken qua handen enzo (armatuur was te dik, dus ik kon geen mooie polsjes en fijne vingers maken). Volgende keer gewoon weer ruim van tevoren beginnen en genoeg tylose gebruiken, dan de armen er gewoon in steken, ook een andere oplossing zoeken voor de benen, want er liep een dowel door haar hele lijf en die was toch te dik. Maar al met al toch leuk geworden, alleen in een andere stijl dan ik graag had gezien
leermomentje

En deze is van afgelopen zaterdag. Ik had via whatsapp foto's doorgekregen van het feestmateriaal en de melding 'maak er maar wat van, als het er maar een beetje op lijkt' haha
In eerste instantie zou ik hem puzzelen, maar dat is echt mijn absolute zwakke punt, ik kan niet puzzelen
Dus nadat ik al enorme problemen had met het bekleden, half in paniek was geraakt, en de hele top er weer af gesloopt had omdat niets lukte, toch maar een nieuwe circel erop gelegd en rechtstreeks op de taart gaan schilderen in een waterverf techniek. Dat pakte gelukkig een stuk beter uit
En helemaal uit de losse pols geschilderd omdat ik geen groot formaat voorbeeld had (kon niets uitprinten ook), en ik ben wat roestig wat schilderen betreft, is behoorlijk wat jaar geleden, dus ik vind het nog best goed gelukt haha.
De schatkaarten op de cupcakes heb ik eerst op een groot stuk met de airbrush gedaan, daarna een grid uitgesneden en de mooiste stukken kaart eruit gehaald.
Schedels heb ik uit een roos cutter gemaakt, zodat je de basis vorm al hebt, met een kleine balltool de oogkassen erin gemaakt en met een mini balltool de kaak bewerkt, heel eenvoudig en snel
De botten zijn gewoon worstjes die alleen in het midden verder zijn uitgerold, en dan met een veiningtool in de uiteindes gedrukt om de knobbels te vormen, ook vrij eenvoudig al had dat mooier gekund. De ontvanger was er zeer blij mee en stuurde later nog een hele leuke foto van hoe de feesttafel eruit zag, met Jantje zittend op de tafel met een smile van oor tot oor haha, geweldig zulke foto's!