1 Laatst bewerkt door juffratoertjes (11-08-2014 09:11)

Onderwerp: LEEK in fruittaart HELP!!! :-D

Heyhey,
Ik maak meestal taart met fondant, maar nu moet ik een taart maken voor een meisje dat geen fondant of marsepein wil, maar gewoon een biscuit met mokka boterroom (iemand recept van dit?)
en met vers fruit (geen rood fruit) =)
Hebben jullie tips?  :think:
hoe lang op voorhand kan ik dit maken met vers fruit?
Welk fruit zou mooi zijn denkend aan de kleuren (zonder rood fruit)?
heeft er iemand een recept van mokka boterroom?ik gebruik meestal de mix van aveve, moet ik hier dan gewoon iets aan toevoegen?

Groetjes
Randy

2 Laatst bewerkt door Tante Tien (11-08-2014 17:20)

Re: LEEK in fruittaart HELP!!! :-D

Als je een mix voor botercreme gebruikt, kun je er gewoon supersterke koffie aan toevoegen en je hebt mokka. Ik gebruik zelf weleens van die oploskoffie van Nescafe en dan de mokkavariant. Wel even oplossen in een beetje heet water hoor, anders krijg je korrels in je crème.
Maar dan combineren met fruit, dat is lastig. Koffie en fruit vind ik niet zo goed samengaan. Wel mokka met chocolade of nootjes of karamel. Misschien in combinatie met karamel en banaan? Of met chocosticks langs de zijkant?
Fruit kun je altijd het beste vlak voor serveren op de taart doen. Voor een mooie glanslaag en tegen verkleuren kun je een gelatine of taartina-laag gebruiken. Dat laatste is van Oetker en vaak te koop in de supermarkt.

Succes ermee,

Tieneke

Tante Tien schreef:

Als je een mix voor botercreme gebruikt, kun je er gewoon supersterke koffie aan toevoegen en je hebt mokka. Ik gebruik zelf weleens van die oploskoffie van Nescafe en dan de mokkavariant. Wel even oplossen in een beetje heet water hoor, anders krijg je korrels in je crème.
Maar dan combineren met fruit, dat is lastig. Koffie en fruit vind ik niet zo goed samengaan. Wel mokka met chocolade of nootjes of karamel. Misschien in combinatie met karamel en banaan? Of met chocosticks langs de zijkant?
Fruit kun je altijd het beste vlak voor serveren op de taart doen. Voor een mooie glanslaag en tegen verkleuren kun je een gelatine of taartina-laag gebruiken. Dat laatste is van Oetker en vaak te koop in de supermarkt.

Succes ermee,

Tieneke

ik vond dat ook al een rare combinatie hoor, maar als de mensen dat vragen...wat doe je dan?

4

http://www.lindanieuws.nl/snacks/recept … oladesaus/

dus daarmee ;-)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Goed gevonden Carien! Ga je het gewoon uitproberen Randy? En laat je ons weten hoe het ging?

Tieneke

nee Tante Tien toch maar ff gezegd dat mede collegabakkers zeiden dat dit een rare combi was...hebben nu banketbakkersroom gekozen met fruit klinkt beter! toch?! :-D