1

Onderwerp: Mini Nutella Cheescake taartjes met Nutella Ganache

Ik zag deze een keer voorbij komen op pinterest en wilde ze een keer maken omdat ze er zo leuk uitzagen vond ik.
De Nutella gacanache hoorde wat slap te zijn omdat hij een ietsje moest uitlopen maar ik zou er de volgende keer toch denk ik een blaadje gelatine doorheen doen want ik vond hem iets te slap omdat sommige zover uit liepen dat ze over de taartjes heen gingen en ik heb hem toch flink koud had laten worden ( de volgende dag was hij nl. nog precies hetzelfde ).
Ik ben op dieet dus heb ze niet geproefd maar man en kinderen vonden ze weer erg lekker.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QHV8AQUN-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZFFJZ6ML-D.jpg

Re: Mini Nutella Cheescake taartjes met Nutella Ganache

Hoi,

Die zien er leuk en lekker uit.
Kun je het recept erop zetten? Ik vind ze erg leuk.

3 Laatst bewerkt door dollelollypop (03-08-2014 09:57)

saskiahuisman schreef:

Hoi,

Die zien er leuk en lekker uit.
Kun je het recept erop zetten? Ik vind ze erg leuk.

Natuurlijk, dankjewel.
Het is vertaald met google dus ik hoop dat je eruit komt.
Het is nog best lastig hoor want bij mij waren ze eerst twee keer mislukt.
Ik vond de verhoudingen niet echt kloppen dus heb zelf maar wat gedaan.
Er staad 1 eetlepel van elke in de vormpjes maar ik heb van beide 32 gram erin gedaan dus zit er 64 gram in het totaal aan vulling in.

Mini Nutella Cheesecake

18 mini kaastaart

Ingrediënten

Korst
250g koek kruimels
60 gram boter

Cheesecake
500g roomkaas, verzacht
320g suiker
2 eieren
125 ml. slagroom
1 eetlepel vanille
175g Nutella

Nutella Ganache
70g ongezouten boter, verzacht
250 ml. 18% room
40g corn  syrup
350g Nutella

Routebeschrijving

Korst
Verwarm de oven tot 150 graden. Combineer de koek kruimels, gesmolten boter en meng goed. Het moet lijken op semi-nat zand. Omdat we gaan worden de witte en chocolade kaastaart gelaagdheid, is het een goed idee om de lijn van de zijkanten van de bekers met Perkamentpapier om ervoor te zorgen dat de lagen zijn zichtbaar wanneer u de mini kaastaart verwijdert. Als je niet echt hoe ze er uitzien schelen, kunt u deze stap overslaan. 1 eetlepel van de korst mix plaats in elke mini kop en druk stevig naar beneden. Bak gedurende 5 minuten. Verwijder uit oven en laat de korst volledig afkoelen.

Cheesecake
In een elektrische mixer, beat roomkaas en suiker tot gecombineerd. Voeg de eieren, een tegelijk, en klop tot het net gemengd. Meng in room en vanille. Verdeel cheesecake mengsel in tweeën. 175 gram Nutella aan één van de helften toevoegen. 1 eetl witte cheesecake mengsel in mini cups plaatsen. 1 eetl van Nutella cheesecake mengsel op de top van witte mengsel toevoegen. Met behulp van een lente-actie primeur is essentieel voor het bijhouden van alles consistent zijn en gemakkelijk. Bak gedurende 30 minuten. Verwijder uit oven en laat koel volledig voordat u verwijdert uit de pan.

Nutella Ganache
Breng de room, boter en glucosestroop in een steelpan en warmte op de middellange warmte tot smelt de boter, af en toe roeren. Zodra de boter heeft gesmolten, blijven Verwarm de room mengsel tot het broeien punt. Kleine bubbels vormen rond de rand van de pan. Voeg Nutella aan pan en roer voortdurend tot goed gecombineerd. Verwijder uit hitte en koelkast tot het helemaal is afgekoeld. mix op middellange tot hoog gedurende 10-20 minuten of totdat het wordt licht en pluizig.

Zodra de Kaastaart zijn afgekoeld, pijp sommige Nutella op de bovenkant van hen, dan pijp Nutella Ganache op de top van dat.

Ik vond de ganache dus te slap dus ik zou er de volgende keer een blaadje gelatine doorheen doen.

4

ziet er weer heerlijk uit :9  :9

leuk recept, vooral de routebeschrijving :lol:  :lol:

waar heb jij de corn syrup  gehaald of heb je er wat anders voor gebruikt?

Baklataart schreef:

Haha ja die routebeschrijving omgezet van engels naar nederlands is altijd erg vreemd.
Ik pas altijd alleen de gewichten aan en de rest daar kom je meestal wel uit :)

Ik heb glucosestroop gebruikt ( van de sligro ) maar je kunt het ook vervangen door zie onderstaande.

corn syrup staat in Nederland niet in elke voorraadkast. Daarom kun je de 230 gram corn syrup vervangen door 130 gram suiker en 40 ml water. Dat het gewicht zo verschilt, komt doordat het in volume wordt gemeten, niet in gewicht.

6

Wat een schatjes om te zien zeg!!!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

7

dollelollypop schreef:
Baklataart schreef:

Haha ja die routebeschrijving omgezet van engels naar nederlands is altijd erg vreemd.
Ik pas altijd alleen de gewichten aan en de rest daar kom je meestal wel uit :)

Ik heb glucosestroop gebruikt ( van de sligro ) maar je kunt het ook vervangen door zie onderstaande.

corn syrup staat in Nederland niet in elke voorraadkast. Daarom kun je de 230 gram corn syrup vervangen door 130 gram suiker en 40 ml water. Dat het gewicht zo verschilt, komt doordat het in volume wordt gemeten, niet in gewicht.

Dank je wel voor de uitleg :thumb: