1

Onderwerp: Koemelk EN soja allergie kind

Goedenavond dames en heren ;-)
Mijn knappe zoon wordt in november 1 jaar! Jippie!
Hij krijgt een eigen meptaartje , die ik zelf ga maken.

De grote taart voor vrienden & familie wordt apart gemaakt.
Nu het erge, en nee ik kon niets relevants vinden via de zoekfunctie, of mijn pc is kadoek!

Mijn zoontje heeft een koemelkallergie en kan ook niet tegen soja.
Omdat hij nu, met 9 maanden, nog steeds heel heftig op ook maar 1 druppel soja of koemelk reageert, het volgende :
HOE maak ik een koemelk & soja vrij taartje, en eventueel graag super veel slagroom hihi.

Ik heb amandelmelk zien staan, rijstemelk.... maar is hier daadwerkelijk ook slagroom mee te maken?
En kan ik boter voor een bodem, vervangen voor water?
Hij hoeft geen schoonheidsprijs te winnen, als mijn mannetje maar lekker kan kliederen...
Ik gun het hem zo..

Alvast bedankt!

2

Re: Koemelk EN soja allergie kind

Boter kun je vervangen door wajang. Dat is plantenmargarine en dus lactosevrij en hiermee kun je supergoed biscuit bakken en botercreme maken, ik zou er dan wel veel vanille( of een andere smaak) aan toevoegen om het lekker te maken.

Of je nav rijstemelk of amandelmeel slagroom kunt maken betwijfel ik maar zeker weten doe ik het niet. Voor de vulling zou ik iets maken met cocosroom. Ik kan me vaag een topic hierover herinneren maar weet niet meer hoe deze heet. En er is ook pure chocolade die lactosevrij is.

Succes!

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

3

Hi mede allergistenmama!

Google t recept van olijfoliecake en kokosslagroom ;) t zijn namelijk niet mijn recepten, maar gebruik ze hier ook voor mijn jongens.

Een biscuitbodem kan trouwens ook prima, alleen dan je vorm invetten met kokosvet of olijfolie evt bakpapiertje langs de rand voor het makkelijker verwijderen. bij t recept hier op de pagina zit er geen koemelk noch soja in verwerkt.

Op decoratie gebied is het vaak een kwestie van goed blijven opletten, denk dan bv aan pure chocolade (goede pure bevat geen melkeiwitten of soja! ) beetje raspen en je hebt weer n leuke afwisseling, kokos is ook een fijn product. meeste rolfondanten zijn ook veilig en zag vandaag dat de chocoladestiften van Dr.O ook melk- sojavrij zijn.

Succes!

4

Er is ook chocolade op basis van rijste melk bij de bio winkel.
Je mag mij altijd Bellen of mailen met vragen.

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

5

kokosmelk en melkvrije chocolade samen smelten geeft melkvrije en soja vrije ganache, werkt prima, heb er net een taart meegemaakt. kokosmelk met spekkies smelten geeft ook een heerlijke vulling, ziet er alleen wat heftig uit. Hier in Zweden heb je haver-slagroom. is erg lekker en ik gebruik het vaak. het is alleen niet te kloppen, helaas, maar met een pakje puddingpoeder ( is hier melk en sojavrij, of dat bij jullie ook zo is weet ik niet) ook een heerlijke vulling!