1

Onderwerp: hoe bevestig ik roosjes aan de zijkant van een bruidstaart?

Hoi even een vraagje...

Ik moet een bruidstaart maken met 3 lagen.
ik wil van boven naar beneden een soort waterval van roosjes maken.

Hoe bevestig ik de roosjes aan de zijkant van de taart???

Alvast bedankt!

2

Re: hoe bevestig ik roosjes aan de zijkant van een bruidstaart?

Onderin beginnen:)
De onderste zou ik vast zetten met gesmolten chocolade...hierboven komen dan de andere rozen, deze kunnen dan deels leunen op de onderste. Misschien moet je er zelfs voor kiezen om de onderste met een prikkertje in de taart te steken, zodat de rest iets heeft om te steunen.
Zou in iedergeval voor gesmolten choco kiezen om te plakken

succes

gr Pien

3

Toevallig gisteren nog rozen en bloemen op een 4-laags bruidstaart geplakt. Ik doe dit altijd met RI, en dan zo dik mogelijk. Plakt gelijk en blijft ook plakken  :Y

4

Thanks!
Ik ga t proberen!
Esther jij gebruikt verder geen stekertjes ofzo??
Heb deze week namelijk geboetseerde paardenhoofden geprobeerd om vast te plakken met RI maar deze gleden toch naar beneden. Uiteindelijk anders opgelost door er een geboetseerd stro bakje onder te zetten.
Daarom ben ik nu zo bang met die roosjes.
En hoe breng je het aan en hoeveel? Het moet toch zo dik zijn dat je het haast niet meer kan roeren?

Gr

5 Laatst bewerkt door Esther68 (10-08-2014 15:42)

Ligt er een beetje aan hoe zwaar de decoratie is, maar ik gebruik eigenlijk alleen prikkers bij grote, staande, platte decoraties, die op de taart staan. Ik plak dan een prikker achter de decoratie vast met RI, als ik dit heb, maar meestal met een bolletje fondant wat ik iets vochtig heb gemaakt. Een bolletje vochtig fondant gebruik ik trouwens ook vaak wanneer ik maar een paar bloemetjes heb die aan de zijkant komen, omdat ik het zonde vind van de RI. Ik gebruik eigenlijk nooit RI en dan moet ik te veel weggooien.
Nu had ik nog een beetje RI mix (FC) over. Ik heb 200 gr mix gemixt met 24 gr water. Dit is erg stevig. Moest iig hard knijpen om deze door spuitmondje nr.4 te krijgen  ;)
Denk dat de roosjes ook minder zwaar zijn dan een geboetseerd paardenhoofd  ;)