1

Onderwerp: goed biscuit beslag

ik heb een vraag. Ik heb al menig taart gebakken, ik stop altijd roomboter in mijn beslag, nu krijg je daar best wel een zwaar kapsel van voor mijn marsepeintaarten. Ik heb al geprobeerd om het kapsel met slagroom te maken ipv roomboter, maar dit rijst lange niet zo goed als het roomboter kapsel. Ik had ook gelezen dat je het kapsel met alleen eieren basterd suiker en bloem moet maken en dat je dan het ei en de suiker luchtig moet kloppen en daarna de bloem erdoorheen moet slaan. Ik heb dit gister geprobeerd, ik krijg wel een luchtiger baksel maar ben er nog niet tevreden over.

Heeft iemand misschien tips voor mij? ik heb nu al 5/6 baksels geprobeerd en vind het zonde om deze steeds weg te moeten gooien.

Ik zou het fijn vinden om een mooi luchtig niet te zwaar kapsel te kunnen maken zodat ik heb nog kan afsmeren met botercreme en kan beleggen met marsepein zonder dat het een volledig 3 gangen menu word.

Alvast heel erg bedankt voor alle reacties!

groetjes,
Chantal

2

Re: goed biscuit beslag

Hoi Chantal.
Als je op deze site naar recepten - taartbodems - beschuittaart gaat kom je verschillende recepten tegen hoe je een beschuittaart kan maken.
Ik vind die van Lady sharon erg fijn.

Succes