1

Onderwerp: Niet te zoet?

Mijn zoontje wordt as zaterdag 2...

Ik ga een taart maken en deze mooi afsmeren met Royal Icing.
Nu zit ik te denken aan de volgende vullingen maar vraag me af of het dan niet een TE zoete taart wordt:

laagje botercreme + aarbeienjam / laagje coco's creme

OF

laagje lemoncurd / laagje aardbeienjam (of viervruchten jam)

De Royal Icing is zelf al zoet dus vandaar mijn vraag. Ik zie niet veel taarten voorbij komen met royal icing maar hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt =)

2

Re: Niet te zoet?

Phoeh, afsmeren met royal icing is inderdaad ontzettend zoet. Waarom wil je dit? Is amerikaanse buttercream wellicht een goed alternatief? Dat is minder zoet en meer smaakvol.

Tieneke

Ik denk aan Royal Icing omdat ik zelf erg van zoet hoe. Haha  maar ben niet de enige die taart moet eten dus wil met iedereen rekening houden.

Staat het recept voor Amerikaanse buttercream op de site? Zzit ook aan botercreme te denken maar weet niet of het mooi is om met botercreme mooi af te smeren.

Heb nog een paar dagen.. pfff

4

Eerlijk gezegd lijkt mij een taart afgesmeerd met RI niet erg lekker  :O . Ben ook een zoetekauw, maar zou dan iets anders doen. MBC of zo.... Je hebt van die scrapers met een patroon erin. Krijg je een leuk effect mee aan de zijkant van je taart  :y

Botercreme gaat prima, al za lde amerikaanse variant wrs wat beter houden met dit weer. RI wordt echt knetterhard. Is wrs niet zo makkelijk snijden.

Je kan ook nog gaan voor ganache, houdt, goed is lekker en de witte chocovariant ook lekker zoet, als je daar van houdt  ;)

Groetjes Petra

6 Laatst bewerkt door Tante Tien (04-08-2014 18:40)

Het recept voor amerikaanse buttercream staat op de site, bij recepten en dan bij decoreren. Ik heb zelf ooit de variant van de wiltonsite omgerekend en vertaald, zoek maar op witte choco buttercream. Ach, ik zoek de link wel even voor je:
http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=231766

Je kunt deze botercreme heel glad afwerken met een schraper of met keukenpapier en een schraper eroverheen.

Succes,

Tieneke

Tnx voor het recept Tieneke!

Het gaat helemaal goed komen.

Door tijdnood toch maar voor de RoyalIcing gekozen.
EN jullie hadden gelijk! was op sommige plekken hard geworden (vrijdag gemaakt en zaterdag gesneden).

Maar 1 ding was zeker!! Hij was super lekker. Kreeg veel complimenten voor en ook dat het heerlijk was. Heb net een foto in de parade geplaatst..

Super bedankt voor het meedenken :thumb:

9

Oh, gelukkig is het goed gekomen, het belangrijkst is dat hij lekker was. Ik ga hem zo even opzoeken. Als je een beetje glycerine door de RI doet, wordt het niet hard. Heb ik ergens gelezen, geen ervaring mee hoor.

Tieneke