1

Onderwerp: Invries probleem

Hallo taartenbakkers!

Ik weet dat er al heel veel over dit onderwerp geschreven is maar heb tot nu toe de oplossing voor mijn probleem er nog niet uit kunnen halen.

Afgelopen vrijdag heb ik een barbie biscuit gebakken, deze heb ik gevuld met banketbakkers room en jam en vervolgens ingevroren ( wat ik achteraf gezien beter niet gevuld had kunnen doen).

Deze taart is namelijk bedoeld voor mijn schoonouders ( een barbie bruidje) voor hun trouwdag a.s. Vrijdag ( 1 augustus). Ivm tijdsgebrek heb ik twee opties; de taart de maandag ervoor helemaal af maken en vervolgens nog een keer invriezen ( maar aangezien ik de taart al gevuld heb weet ik niet of dit opnieuw kan) of optie twee ik maak de taart de woensdag ervoor helemaal af maar dan zou de taart tot vrijdag bewaard moeten worden ( is de taart dan vrijdag nog wel te eten?)

Wat zouden jullie doen? Er moet natuurlijk niemand ziek worden van de taart anders moet ik de taart maar niet geven en weggooien.  Ik hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen.

Alvast bedankt!

2

Re: Invries probleem

Ik zou woensdag ontdooien en bekleden, dat kan gemakkelijk tot vrijdag hoor. Vergeet niet dat we van oudsher juist bekleden om taarten langer lekker te houden. Wel in de koelkast bewaren.
Twee keer invriezen en ontdooien lijken mij minder geschikt in verband met het vocht wat daarbij aangetrokken wordt.

Tieneke

3

je mag eten nooit 2x invriezen (behalve een kale biscuit), dus die optie valt af.

Banketbakkersroom, vers gemaakt, blijft niet goed na ontdooien, dus als je dat gebruikt hebt, moet je gewoon opnieuw beginnen :S
Bbr uit een zakje schijnt wel goed te gaan...

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Nooit taarten 2 of meerdere keren invriezen behalve een biscuit met niks erin-erop. Je kan hem makkelijk woensdag maken en dan in de koelkast bewaren. Taarten houden het 2-3 dagen vol in de koelkast. En ik bekleed altijd zodat mijn taart goed houdbaar blijft en omdat het er mooi uitziet. Ik hoop dat je bbr niet helemaal vers is, want dat kan nog een probleem worden.

5

Bedankt voor jullie reacties!banketbakkersroom is niet vers gemaakt maar komt uit een zakje! Dan ga ik woensdag aan de slag :-)

6

ik maak mijn banketbakkersroom altijd zelf en invriezen gaat prima.

meetje schreef:

ik maak mijn banketbakkersroom altijd zelf en invriezen gaat prima.

Jaa maar er zijn verschillende recepten daarvan hé! Ik had een keer dat mijn moeder zelf banketbakkersroom ging maken en toen ze het 2 dagen later uit de vriezer haalde en ging opkloppen, was het jelly-achtig en bleef het zo. Ze heeft toen alles moeten weggooien.