1

Onderwerp: Koekjes peggy porschen

Het is de bedoeling om geboortekoekjes te maken. Ik heb het recept van Peggy Porschen geprobeerd maar de koekjes zijn niet bruin geworden. Hebben jullie dat ook? Nou weet ik dat je ze in kunt smeren met eigeel maar bovenop wil ik een plaatje van fondant plakken. Dus hier hoeven ze niet bruin te zijn. Maar de onderkant ziet zo wit.

Re: Koekjes peggy porschen

Peggy Porschen koekjes gaan héél vaak mis. Op dit forum gaan daar al echt 10 topics ofzo over. Ik weet niet wat je kan doen? Misschien oven wat hoger zetten of ze wat langer laten bakken?

3 Laatst bewerkt door djehr (27-07-2014 17:29)

Peggy Porschen koekjes worden ook niet bruin. Blijft een vrij bleek koekje. Als je de oven hoger zet of ze langer bakt dan krijg je een knoert hard koekje. Koekjes zijn goed als ze aan de buitenkant wat vaan verkleuren.

Wil je ze toch bruin hebben dan kun je de chocolade variant maken of een ander recept gebruiken.

zie ook dit topic met tips en trucs
http://forum.deleukstetaarten.nl/viewtopic.php?id=86988

4

Gewoon die van De Koekebakkers maken....zijn super en blijven erg lang goed

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

5

xNariimanee schreef:

Peggy Porschen koekjes gaan héél vaak mis. Op dit forum gaan daar al echt 10 topics ofzo over. Ik weet niet wat je kan doen? Misschien oven wat hoger zetten of ze wat langer laten bakken?

Kun je deze opmerking toelichten? Mijn ervaring is heel anders........ze zijn lekker, krokant en blijven mooi in vorm...

@Lizetje: als je er fondant-bekleding op doet, maakt de kleur niet zoveel uit toch? Als de koekjes maar gaar en krokant zijn.

Karin09 schreef:
xNariimanee schreef:

Kun je deze opmerking toelichten? Mijn ervaring is heel anders........ze zijn lekker, krokant en blijven mooi in vorm...

Jaa dat kan ik zeker. Peggy Porschen koekjes vinden veel mensen moeilijk en er kan veel mis gaan. Dat heb ik ontdekt door op het forum te zoeken. Je vind hier al 4 topics die over het kruimelige deeg gaan die uit elkaar valt. Na wat verder onderzoek vond ik een Engels forum waar het ook al mis ging. Ook had een kookblog een ervaring met Peggy Porschen koekjes waarbij die 2 keer mislukten. Ik zelf heb een keer staan kijken hoe mijn vrienden die koekjes maakte en ze kwamen er taai en zacht uit wat niet de bedoeling was. Dus daar vandaan heb ik het. En trouwens, dat jouw ervaring goed is betekent niet dat er niks mis kan gaan bij het maken van die koekjes. Het is JOUW ervaring.

7

xNariimanee schreef:
Karin09 schreef:
xNariimanee schreef:

Jaa dat kan ik zeker. Peggy Porschen koekjes vinden veel mensen moeilijk en er kan veel mis gaan. Dat heb ik ontdekt door op het forum te zoeken. Je vind hier al 4 topics die over het kruimelige deeg gaan die uit elkaar valt. Na wat verder onderzoek vond ik een Engels forum waar het ook al mis ging. Ook had een kookblog een ervaring met Peggy Porschen koekjes waarbij die 2 keer mislukten. Ik zelf heb een keer staan kijken hoe mijn vrienden die koekjes maakte en ze kwamen er taai en zacht uit wat niet de bedoeling was. Dus daar vandaan heb ik het. En trouwens, dat jouw ervaring goed is betekent niet dat er niks mis kan gaan bij het maken van die koekjes. Het is JOUW ervaring.

Jeetje zeg Nariimanee, wat zeg (schrijf) je dat onaardig, misschien is het zo niet bedoeld maar het komt wel zo over bij mij.

Help mijn vrouw heeft een hobby

8

Ik maak normaal zanddeeg koekjes en die zijn mooi bruin. Het klopt inderdaad dat er nog fondant bovenop komt maar dan vind ik de onderkant nog bleek uitzien. Omdat er bij zanddeeg staat dat ze wat zoeter zijn, ben ik bang dat ze i.c.m. fondant té zoet worden.
Ik denk toch dat ik nog een portie maak met zanddeeg, kijken hoe ze smaken. Ik vind Peggy Porschen zonder fondant erg flauw van smaak.

9

Is er trouwens iemand die koekjes maakt van zanddeeg en ze bekleed met fondant?

10

Maar zanddeeg loopt uit, toch?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Marianne schreef:

Maar zanddeeg loopt uit, toch?

Oh ja, dus is geen optie.

12

Ik heb met het recept van Peggy Porsches nog nooit problemen gehad en ik heb toch al wel honderden koekjes gebakken, al bak ik ze wel iets langer dan aangegeven staat maar dat ligt aan mijn oven.

13 Laatst bewerkt door missperfect2001 (28-07-2014 16:37)

vonn schreef:
xNariimanee schreef:
Karin09 schreef:

Jeetje zeg Nariimanee, wat zeg (schrijf) je dat onaardig, misschien is het zo niet bedoeld maar het komt wel zo over bij mij.

Het is niet onaardig bedoeld, nee ? Ik lichtte mijn opmerking alleen toe, als het onaardig overkomt, dan is dat niet de bedoeling. Ik denk zelf niet dat je uit een bericht kan halen hoe het bedoelt is, tenzij het duidelijk wordt aangegeven, maarja dat is mijn mening.

14

xNariimanee schreef:
vonn schreef:
xNariimanee schreef:

Het is niet onaardig bedoeld, nee ? Ik lichtte mijn opmerking alleen toe, als het onaardig overkomt, dan is dat niet de bedoeling. Ik denk zelf niet dat je uit een bericht kan halen hoe het bedoelt is, tenzij het duidelijk wordt aangegeven, maarja dat is mijn mening.

Oké,  helemaal goed :thumb:

Help mijn vrouw heeft een hobby