1

Onderwerp: Hoe kan dat nu....

Ik had cupcakes gebakken en daarna ingevroren. De cups zaten allemaal goed vast rondom de cakejes. Ik heb ze met fondant bekleed en nu na 1 dag laten een paar cups los. Weet iemand hoe dat kan? Ik had ze op een plateau gezet en daarom heen folie. Niet in de ijskast maar gewoon in de kast bewaard.

Re: Hoe kan dat nu....

Ik heb dit echt nog nooit gehad, misschien zijn de cupcakes gaan "zweten" ??

3

welk merk papiertjes had je?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Marianne schreef:

House of marie

Lizetje schreef:
Marianne schreef:

House of marie

Ik denk niet dat het aan de papiertjes ligt, want House of Marie is een goed, gewaardeerd merk.

6

xNariimanee schreef:
Lizetje schreef:
Marianne schreef:

House of marie

Ik denk niet dat het aan de papiertjes ligt, want House of Marie is een goed, gewaardeerd merk.

Nee dat denk ik ook niet. Wat ik zeg, na het bakken zagen ze er echt goed uit. Na het bekleden ook nog, maar nu lieten er een paar los.

7

Volledig laten ontdooien voor je er folie om hebt gedaan? Dus dat al het vocht weer weg kon?

8

Marianne schreef:

Volledig laten ontdooien voor je er folie om hebt gedaan? Dus dat al het vocht weer weg kon?

Ze waren volgens mij goed ontdooid. Ik heb ze met een appelboor uitgehold om te vullen en dat stukjes was niet bevroren. Dit was eigenlijk de eerste keer dat ik cc bakte voor iemand anders met dit merk. Dus ik heb nog niks om te vergelijken.

9

Ik heb het zelf incidenteel gehad, ook met HoM, met minicupcakes. Kon toen ook de oorzaak niet achterhalen; wel balen dat het precies voor een ander was.

Marianne schreef:

Ik heb het zelf incidenteel gehad, ook met HoM, met minicupcakes. Kon toen ook de oorzaak niet achterhalen; wel balen dat het precies voor een ander was.

Toch denk ik niet dat het door de vormpjes komt, zij zegt dat ze er goed in zaten en dat er maar een paar losschoten. Ik denk dat het gewoon toeval is. En dat de cupcake misschien aan het "zweten" was en toen loskwam van het vormpje. Als ik me het goed herinner had iemand op dit forum dat ook een keer. Weet alleen niet meer of het door het zweten kwam.

11

Ik ga er van uit dat het decvolgende keer goed gaat! Bedankt voor jullie meedenken.

Lizetje schreef:

Ik ga er van uit dat het decvolgende keer goed gaat! Bedankt voor jullie meedenken.

Alsjeblieft en ik hoop ook dat het de volgende keer goed gaat!

13 Laatst bewerkt door Marianne (26-07-2014 21:31)

*Laat maar