1

Onderwerp: Help! Blanda mislukt!

Ik heb net twee blanda schaaltjes van 12cm gevuld met chocolade biscuit van funcakes.
heb de tabellen van de site aangehouden maar nu, komt de biscuit net tot de helft van het bakvormpje?  :(

Ik zit te denken om ze maar met gewone biscuitmix van funcakes te maken, maar ben bang dat als ik dezelfde verhoudingen aanhoud ze weer maar tot de helft komen,

kan ik nu gewoon het dubbele aantal gebruiken? of heeft Iemand enig idee hoe de verhoudingen goed aan te passen?

alvast bedankt!

Re: Help! Blanda mislukt!

Maak je geen zorgen, we lossen dit wel op. Ik heb vaak meegemaakt op dit forum dat cakemixen en blanda's niet echt goed samengaan. Wat wel goed samengaat is een eigen recept met een blanda schaaltje, maar ik denk niet echt dat je daarop zit te wachten duss andere optie. Die tabellen werken nooit echt, ik weet niet tot hoever je gevuld hebt? Maar ik zou zeker tot 3/4 - helemaal gaan vullen. Anders kan je misschien bakpoeder toevoegen? Ook kan je gewoon zoals je al zei de aantallen verdubbelen. Ik zou wel willen proberen voor je de verhoudingen goed aan te passen maar weet niet welke dat zijn ...

3

Vergeet niet dat je in de Blanda schalen/schaaltjes altijd (wat) lánger moet bakken dan in de reguliere, vaak aluminium, bakpannen.

4

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar ik gebruik voor een blanda van 12 cm
99 gr. Funcake mix
1 1/2 ei.
Bij mij is hij dan hoog genoeg.

5

Welke tabellen van welke site? Je hebt het over chocoladebiscuit, de tabellen op deze site zijn voor gewone biscuit?

xNariimanee schreef:

Ik heb vaak meegemaakt op dit forum dat cakemixen en blanda's niet echt goed samengaan.

:think: Bijzondere conclusie? Het gaat om de juiste hoeveelheid van betreffend beslag, of dat nou mix of from scratch is....

Als je gewone biscuitmix van FunCakes gebruikt, is 50 gram mix, 40 gram ei en 5ml water per blanda van 12cm voldoende. Alleen bak ik bij kleine hoeveelheden wel meer tegelijk, omdat kleine beetjes lastig luchtig te krijgen zijn.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Ik bak altijd met de mix van funcakes, en gaat echt altijd goed

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

7 Laatst bewerkt door evelotte (24-07-2014 21:51)

Ik gebruik ook meestal funcakesbiscuit mix in mn blanda, maar ik maak ze met 4 tegelijk met de hoeveelheid voor een rond 20cm taartje.
Ook heb ik gewoon cakemix (welke weet ik niet meer) en HomeMade mix voor chocoladecake gebruikt.
Dat werkte bij mij ook goed.
Als ik wat beslag over had, vulde ik gelijk wat cupcake papiertjes. Dan hadden ze thuis ook lekker wat extra om te snoepen  ;)  :p

Groetjes en succes,
Evelotte

Happy Cake Day!

Marianne schreef:

Welke tabellen van welke site? Je hebt het over chocoladebiscuit, de tabellen op deze site zijn voor gewone biscuit?

xNariimanee schreef:

Ik heb vaak meegemaakt op dit forum dat cakemixen en blanda's niet echt goed samengaan.

:think: Bijzondere conclusie? Het gaat om de juiste hoeveelheid van betreffend beslag, of dat nou mix of from scratch is....

Het is geen conclusie, ik heb het alleen vaak zien gebeuren op dit forum.

9

Dat heeft niet zo veel met mix te maken maar alles met het bakken van een bolvorm.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10 Laatst bewerkt door missperfect2001 (26-07-2014 19:13)

Marianne schreef:

Dat heeft niet zo veel met mix te maken maar alles met het bakken van een bolvorm.

Ik zeg toch ook niet dat het daarmee te maken heeft ofzo? Ik zeg alleen dat ik vaak op het forum heb zien gebeuren dat mix en blanda niet goed samengaan en ze misschien een eigen recept kan samenstellen? Geen conclusie, alleen maar een suggestie met redenering.

11

Pfffffff, er kunnen zoveel zaken mis gaan, met een mix en zonder een mix, met oplopende temp bakken of zonder.......kwestie van uit proberen toch?!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

Tigrasas schreef:

Pfffffff, er kunnen zoveel zaken mis gaan, met een mix en zonder een mix, met oplopende temp bakken of zonder.......kwestie van uit proberen toch?!

Jaa dat snap ik ook, maar ik suggereerde dat ze ook een eigen recept kon samenstellen. En mijn redenering was dat er vaak met mix iets fout gaat. Just that.