1 Laatst bewerkt door astap79 (11-07-2014 21:41)

Onderwerp: het kiezen van vullingen voor 2 taarten

Hallo allemaal,

hier een vraagje over het kiezen van vulling voor taart, waarschijnlijk al de zoveelste hier op dit forum, maar ik plaats hem toch.

Ik ben van plan om 2 taarten te maken en had het volgende bedacht:

Taart 1:
Vullen met: een laag Aangevette slagroom
                  een laag citroen of aardbeienkwarktaart pudding van mona
Afsmeren met: witte chocolade botercreme.

Taart 2:
Vullen met: Toblerone mouse
                  vanile botercreme met eventueel oreo koekjes..of slagroom met toblerone of de slagroom  met de oreo koekjes, Hier twijfel ik dus ook over wat er lekker is bij de Toblerone mouse.
Afsmeren met: de Hollandse botercreme van Tante tien.

wat is lekker voor beiden taarten? is dit wat ik heb opgeschreven lekker of allemaal een beetje teveel van het goede? graag alle tips zijn welkom :D

Het afsmeren van de taarten wil ik graag  zo houden en nu nog de vullingen erbij kiezen, wat erg moeilijk is als je door de lijst gaat hier op dit forum, er staat zoveel lekkers in dat je het op een gegeven moment niet meer weet :)

Ik hoor graag wat tips/ combi's van jullie

Groeten Astrid.

Re: het kiezen van vullingen voor 2 taarten

Het is allemaal erg lekker en ik snap dat je niet kan kiezen.  :)

Taart 1;
Omdat je hem al afsmeert met botercreme lijkt het me een beetje teveel om hem nog ook eens te vullen met slagroom. Dus zou ik voor de pudding gaan. Ikzelf zou je de citroenpudding aanraden, dan heb je er wat fris inzitten en niet alleen maar zoet.

Taart 2;
Toblerone mousse, sowieso geen botercreme want daar smeer je hem al mee af. Ik vind Toblerone origineler en lekkerder dan Oreo dus die vallen af. En als ik mag kiezen tussen Toblerone mousse of slagroom met Toblerone dan ga ik voor de mousse.

Als ik moest kiezen voor een vulling voor beide taarten zou ik voor de slagroom met Oreo gaan, omdat dat iets is wat je wel vaker kan eten vind ik en je had slagroom 2 keer opgeschreven  :D .

Dit allemaal zijn MIJN tips aan jou van wat IK zou kiezen. Het zijn en blijven JOUW taartjes.

Veel succes met kiezen

3

Bedankt voor jou advies!!
Het is idd allemaal erg lekker en moeilijk te kiezen :)

groetjes.

Als je de citroenpudding kiest kun je er ook een laag lemoncurd indoen in plaats van aangevette slagroom. Erg lekker en fris!!

Sowieso zou ik geen aangevette slagroom bij zo'n pudding combineren.

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

5

Hoi!

Bedankt voor de tip, ik ga het even opzoeken :)

6 Laatst bewerkt door Jolly-Joycie (14-07-2014 00:00)

Je kunt t zelf maken maar bij de AH hebben ze t ook in een potje. Van t merk Chivers en staat bij de jam. Volgens de meesten minder lekker dan wanneer je het zelf maakt maar ik gebruik het voor het gemak vaak in mijn taarten en vind t zelf erg lekker. Wel maar 1 laag met lemoncurd doen en dan de rest met de mona-pudding anders is t te overheersend.

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

7 Laatst bewerkt door astap79 (15-07-2014 21:55)

De eerste taart wordt waarschijnlijk:

Afsmeren met witte chocolade botercreme
Vullen met aardbeienkwarktaart pudding van mona ( mijn vriend had liever aardbei dan citroen )
en een laag Italiaans geklopte slagroom.
Ik hoop dat dit lekker smaakt bij elkaar en toch niet te machtig .

De 2de taart waarschijnlijk:

Afsmeren met botercreme van funcake mix.
Vullen met Tobleronemouse  en de 2de laag ben ik nog niet helemaal over uit wat daar lekker bij is..

pfff moeilijk hoor :)

8 Laatst bewerkt door astap79 (15-07-2014 22:03)

Misschien de Tobleronemousse met Werthers echte slagroom?
of... Tobleronemousse met een laagje frambozenjam en daar bovenop slagroom?