Onderwerp: whoopie recept
Ik heb vandaag een whoopie bakplaat gekocht, wie van jullie heeft een lekker Nederlands recept voor whoopies.
Alvast heel erg bedankt.
Groetjes Vonn
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » whoopie recept
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb vandaag een whoopie bakplaat gekocht, wie van jullie heeft een lekker Nederlands recept voor whoopies.
Alvast heel erg bedankt.
Groetjes Vonn
Niemand????
Super, Dank je wel, ga van de week gelijk aan de slag, heb nu helaas geen melk in huis
Alvast heel erg bedankt.
Groetjes Vonn
Bestaan die? Nog nooit van gehoord, ik gebruik altijd gewoon de ouderwetse methode.
vonn schreef:Ik heb vandaag een whoopie bakplaat gekocht, wie van jullie heeft een lekker Nederlands recept voor whoopies.
Alvast heel erg bedankt.
Groetjes Vonn
Bestaan die? Nog nooit van gehoord, ik gebruik altijd gewoon de ouderwetse methode.
Ja, ik zag hem gisteren bij een Kookwinkel, en hij kostte maar 2,38 in de aanbieding, dus ik dacht daar kan je geen miskoop aan doen
Red velvet whoopies.
Het recept heb ik volgens mij ook hier van het forum. Heb ze 1 keer gemaakt, en vielen hier thuis erg in de smaak. Alleen de roomkaas vulling wilde niet stijf worden, misschien heb ik iets verkeerd gedaan, anders een ander recept voor roomkaasvulling gebruiken.
114 gr. room boter
130 ml. karnemelk
215 gr, lichtbruine suiker
1 tl bakpoeder
1/4 tl. zout
1 tl vanille extract
2 eetl. cacao poeder
330 gr bloem
1 ei
28 gr. rode kleurstof
Als jullie de bovenstaande ingrediënten hebben afgewogen en klaargezet kunnen we starten met ons simpel receptje! Het enige wat je nodig hebt zijn twee kommen: een grote en een kleinere. Een houten lepel en een elektrische handmixer!
Om te beginnen mengen we de bloem, het bakpoeder, het cacaopoeder en het zout in een kommetje. Vervolgens pakken we een grote mengkom en hierin gaan we de boter samen met de suiker tot een geheel kloppen (2 minuten)! In het begin lijkt dit onbegonnen werk, maar het wordt echt wel een mooi geheel hoor!
Aan dit suiker-botermengsel voeg je dan een eitje en het vanille extract toe. Klop net tot het eitje er helemaal onder zit, niet overkloppen!
Nu voegen we 1/3 van het bloemmengsel toe, vervolgens de helft van de karne melk. Nogmaals 1/3 bloemmengsel en vervolgens de helft van de karne melk en we eindigen dan met het laatste deeltje bloemmengsel.
Als alles een mooi geheel vormt voegen we als allerlaatste de rode kleurstof toe(koop je bij een toko!). Dit gaan we wel er rustig onder roeren, tenzij je interesse hebt in een rode keuken, in dat geval: goed hard mixen!
We doen het deeg in de spuitzak en spuiten en dikke toefjes van op de met bakpapier bekleedde bakplaat. Deze vegen we een beetje glad met je vochtige vinger. De koekjes bakken we 7-9 minuten in een oven op 190°c.. Klaar!
Voor de roomkaasvulling mengen we eerst 300 gram roomkaas (monchou of philadelphia) met 210 gram roomboter. Dit klop je tot een romig geheel, ongeveer 4 minuten! Daarna voegen we 385 gram poedersuiker en 1 tl vanille extract toe! Goed kloppen en je roomkaasvulling is klaar! Met behulp van een spuitzak spuit je een goeie massa van de vulling op een koekje en het bedekt het met een ander.. Zachtjes aanduwen.. en... Klaar!
Red velvet whoopies.
Het recept heb ik volgens mij ook hier van het forum. Heb ze 1 keer gemaakt, en vielen hier thuis erg in de smaak. Alleen de roomkaas vulling wilde niet stijf worden, misschien heb ik iets verkeerd gedaan, anders een ander recept voor roomkaasvulling gebruiken.
114 gr. room boter
130 ml. karnemelk
215 gr, lichtbruine suiker
1 tl bakpoeder
1/4 tl. zout
1 tl vanille extract
2 eetl. cacao poeder
330 gr bloem
1 ei
28 gr. rode kleurstofAls jullie de bovenstaande ingrediënten hebben afgewogen en klaargezet kunnen we starten met ons simpel receptje! Het enige wat je nodig hebt zijn twee kommen: een grote en een kleinere. Een houten lepel en een elektrische handmixer!
Om te beginnen mengen we de bloem, het bakpoeder, het cacaopoeder en het zout in een kommetje. Vervolgens pakken we een grote mengkom en hierin gaan we de boter samen met de suiker tot een geheel kloppen (2 minuten)! In het begin lijkt dit onbegonnen werk, maar het wordt echt wel een mooi geheel hoor!
Aan dit suiker-botermengsel voeg je dan een eitje en het vanille extract toe. Klop net tot het eitje er helemaal onder zit, niet overkloppen!
Nu voegen we 1/3 van het bloemmengsel toe, vervolgens de helft van de karne melk. Nogmaals 1/3 bloemmengsel en vervolgens de helft van de karne melk en we eindigen dan met het laatste deeltje bloemmengsel.
Als alles een mooi geheel vormt voegen we als allerlaatste de rode kleurstof toe(koop je bij een toko!). Dit gaan we wel er rustig onder roeren, tenzij je interesse hebt in een rode keuken, in dat geval: goed hard mixen!
We doen het deeg in de spuitzak en spuiten en dikke toefjes van op de met bakpapier bekleedde bakplaat. Deze vegen we een beetje glad met je vochtige vinger. De koekjes bakken we 7-9 minuten in een oven op 190°c.. Klaar!Voor de roomkaasvulling mengen we eerst 300 gram roomkaas (monchou of philadelphia) met 210 gram roomboter. Dit klop je tot een romig geheel, ongeveer 4 minuten! Daarna voegen we 385 gram poedersuiker en 1 tl vanille extract toe! Goed kloppen en je roomkaasvulling is klaar! Met behulp van een spuitzak spuit je een goeie massa van de vulling op een koekje en het bedekt het met een ander.. Zachtjes aanduwen.. en... Klaar!
super bedankt voor je recept, het ziet er niet zo heel ingewikkeld uit en ga het zeker proberen.
groetjes Vonn
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » whoopie recept