1 Laatst bewerkt door anoesz74 (15-07-2014 13:49)

Onderwerp: "pot vol koekjes" inhoud

Hallo allemaal,
Ik ben bezig met 4 potten vol koekjes.
De bakmix inhoud zeg maar om uiteindelijk de koekjes te maken.
Nu heb ik 4 potten meegenomen bij Xenos die ik zo leuk vindt en waar geen inhoud bij stond.
Nu blijkt dat de inhoud ruim 700  ml. is en vroeg mij af of ik het recept van "pot vol koekjes"van Marieke gewoon kan verdubbelen.
Zo niet, weet iemand anders waar ik het mee kan opvullen nog?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Groetjes, Anuschka.

Re: "pot vol koekjes" inhoud

anoesz74 schreef:

Hallo allemaal,
Ik ben bezig met 4 potten vol koekjes.
De bakmix inhoud zeg maar om uiteindelijk de koekjes te maken.
Nu heb ik 4 potten meegenomen bij Xenos die ik zo leuk vindt en waar geen inhoud bij stond.
Nu blijkt dat de inhoud ruim 700  ml. is en vroeg mij af of ik het recept van "pot vol koekjes"van Marieke gewoon kan verdubbelen.
Zo niet, weet iemand anders waar ik het mee kan opvullen nog?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Groetjes, Anuschka.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar volgens mij kan je elk recept wel verdubbelen tenzij anders staat aangegeven. Als je hiervoor toch bang bent, dan kan je toch ook dat recept 2 keer achter elkaar maken? Niet zo moeilijk, toch?

3

Als je maar zorgt dat de onderlinge verhoudingen van de verschillende componenten gelijk blijft, dan is er geen probleem. Zorg alleen wel dat je dus ook het recept wat je op de buitenkant zet verdubbelt!

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

4

Marieke gaat toch uit van potten van 650 gram? Ik zou er gewoon wat extra chocolade of m&m's bij doen. Dat kan dat beslag wel aan hoor. Lekker juist.
Verdubbelen zou ik niet doen, dat krijg je er nooit in gepropt.

Tieneke

5

Ja inderdaad gaat Marieke uit van 650 gram... maar in mijn potten gaat ruim 700 ml water.
Ik heb de hoeveelheid van het recept van Marieke aangehouden minus de pinda's en heb zoveel meer ruimte over in mijn pot...en dan heb ik al meer m&m's toegevoegd.
Ik snap er niks van...

6

Als je een halve lege pot overhoudt, doe je er toch nog gewoon hetzelfde recept bij(dus inderdaad verdubbelen), maar als je ongeveer een kwart van de pot nog leeg hebt doe je er een half recept bij. Je moet inderdaad wel opletten dat je het recept op het kaartje (dus boter en eieren) ook aanpast.