1

Onderwerp: Help, regenboogtaart maken

Hallo Allemaal,

Ik heb mij hier aangemeld op het forum omdat ik een vraag heb waar ik via google niet uitkom.

Voor de verjaardag van mijn zusje wil ik graag een regenboogtaart maken, dit zou meteen mijn eerste taart worden. Voorheen wel cupcakes gemaakt maar dat is volgens mij een stuk makkelijker.

Mijn vraag is of je de lagen van de taart beter met biscuit of gewoon met cake kan maken en is dan 1 pak mix genoeg voor de hele cake als je de mix in verschillende delen verdeelt of heb ik meerdere pakken nodig?

En hebben jullie verder nog tips zodat ik een mooie taart kan maken, ik kan alle hulp gebruiken :)

Dankjewel

2

Re: Help, regenboogtaart maken

Je kunt voor beide kiezen, zowel cake als biscuit.

Welk pak mix bedoel je? Hangt er namelijk wel van af welke grootte je bakt en welk merk je gebruikt. Als je bijvoorbeeld een 20cm ronde taart maakt van cupcake mix van FunCakes, heb je aan 600 gram genoeg. Als je van biscuit laagjes bakt, red je het prima met een verpakking van 500 gram (ga ik ook weer uit van FunCakes).

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3 Laatst bewerkt door missperfect2001 (12-07-2014 18:51)

Je kan idd allebei gebruiken. Ikzelf zou biscuit gebruiken. Als je even op youtube zoekt vind je veel filmpjes.

4 Laatst bewerkt door annejjj (13-07-2014 20:39)

Op youtube zie ik dat de vulling vaak van botercreme  is en dan wordt de taart ook afgemeerd met botercreme, is dit niet te machtig? en waar kan ik de taart het best mee bekleden? Is fondant of marsepeijn lekkerder?

5 Laatst bewerkt door missperfect2001 (13-07-2014 20:42)

annejjj schreef:

Op youtube zie ik dat de vulling vaak van botercreme  is en dan wordt de taart ook afgemeerd met botercreme, is dit niet te machtig? en waar kan ik de taart het best mee bekleden? Is fondant of marsepeijn lekkerder?

Het ligt eraan welke botercreme je gebruikt. Ik gebruik de 1:1. Anderen niet, die gebruiken een wat minder zoete. En je kan je taart het beste met fondant bekleden, dat is ook lekkerder

6

Het ligt eraan welke botercreme je gebruikt. Ik gebruik de 1:1. Anderen niet, die gebruiken een wat minder zoete. En je kan je taart het beste met fondant bekleden, dat is ook lekkerder

Sorry maar wat bedoel je met 1:1? Ik ben echt een totale beginner op het gebied van taarten maken  :o

annejjj schreef:

Sorry maar wat bedoel je met 1:1? Ik ben echt een totale beginner op het gebied van taarten maken  :o

Oh, maakt niet uit haha. Met 1:1 bedoel ik botercreme waarbij ik dezelfde hoeveelheden ingrediënten gebruik, zo dus;

250 gram poedersuiker
250 gram boter
2 eetlepels heet water
Eventueel smaakje

8 Laatst bewerkt door omakneeltje (14-07-2014 16:12)

wat ik hier altijd lees is dat botercreme 1:1 niet echt smakelijk is...

je zou dan beter meringue botercreme kunnen maken. zie bij recepten.

of een mix van slagroom/mascarpone, dat is ook erg lekker, en niet te dikke lagen ertussen, anders wordt je taart ook onhandelbaar hoog.

succes.

omakneeltje schreef:

wat ik hier altijd lees is dat botercreme 1:1 niet echt smakelijk is...

je zou dan beter meringue botercreme kunnen maken. zie bij recepten.

of een mix van slagroom/mascarpone, dat is ook erg lekker, en niet te dikke lagen ertussen, anders wordt je taart ook onhandelbaar hoog.

succes.

Het is wat je lekker vind , iedereen heeft zijn eigen smaak.