1

Onderwerp: Modelling chocolate

Hallo allemaal!

Ik ben druk bezig met dingen uitproberen voor mijn bruidstaart,
Ik wil de taart topper van modelling chocolate maken, heeft iemand hier ervaring mee? droogt het bijvoorbeeld hard genoeg om er een langwerpige topper van te maken?
Hoe dik moet je een figuur maken zodat het stevig word? Kan het ingevroren worden etc.

Bedankt!

2

Re: Modelling chocolate

wat een vragen maar ik lees mee
ben ook zeer benieuwd

Ik heb er wel ervaring mee;

1. Het droogt beter dan fondant en als je het lang genoeg (1-2 dagen) laat drogen dan is het geschikt voor jouw topper.
2. Ik kan niet precies zeggen hoe dik. Ik denk gewoon dat je dat zelf wel kan zien en uit proberen. Anders kan je gewoon hetzelfde als de meeste bakkers doen en er gewoon een satéprikker in doen en het zo in de taart prikken.
3. Ik heb het nooit ingevroren, ik denk dat dat wel kan maar dan wel voor een bepaalde tijd. Ikzelf zou het niet doen. Ik zou gewoon kopen/maken wat je nodig hebt.

Verder zou ik gewoon veel uitproberen als je met iets zit.

Ik hoop dat ik je vragen beantwoord heb.

4

Het droogt inderdaad prima, maar is wel gevoelig voor hoge temp, dus daar moet je wel mee oppassen. Ik zou bij hoge topper altijd voor zekerheid een prikker gebruiken!
Invriezen heb ik geprobeerd, gevolg wat kleffe choclade, geen aanrader dus

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda