Onderwerp: Snicker profiteroles en soesjes
Soesjes en snicker profiteroles, erg lekker en zeker de moeite waard te maken
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Snicker profiteroles en soesjes
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Soesjes en snicker profiteroles, erg lekker en zeker de moeite waard te maken
Sow! Dat ziet er weer goed uit. Gebruik jij een recept of mix voor de soesjes?
Sow! Dat ziet er weer goed uit. Gebruik jij een recept of mix voor de soesjes?
Dankjewel en ik gebruik de mix voor de soesjes.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik een mini cupcakblik pak en die vul met een spuitzak van het soezendeeg.
Zo blijven ze allemaal een beetje gelijk en worden het niet allemaal van die rare soesjes
ik gebruik zelf ook altijd een mix, weet ik zeker dat ze niet mislukken en lekker zijn, haha.
Wat een super idee zeg om ze in een cupcakeblik te doen. Ik bak ze altijd zo maar krijg van die gekke vormen. Die van jou zijn tenminste rond
ik gebruik zelf ook altijd een mix, weet ik zeker dat ze niet mislukken en lekker zijn, haha.
Wat een super idee zeg om ze in een cupcakeblik te doen. Ik bak ze altijd zo maar krijg van die gekke vormen. Die van jou zijn tenminste rond
Ik kreeg nl. ook altijd van die rare vormen en nooit allemaal gelijk en nu dus wel haha.
Ik dacht er ineens aan het gewoon te proberen.
Ik heb het blik ingespoten met bakspray en gewoon in de gaatjes gespoten met een spuitzak
Welke mix gebruiken jullie en waar kopen jullie die.
Home mAade schreef:ik gebruik zelf ook altijd een mix, weet ik zeker dat ze niet mislukken en lekker zijn, haha.
Wat een super idee zeg om ze in een cupcakeblik te doen. Ik bak ze altijd zo maar krijg van die gekke vormen. Die van jou zijn tenminste rondIk kreeg nl. ook altijd van die rare vormen en nooit allemaal gelijk en nu dus wel haha.
Ik heb het blik ingespoten met bakspray en gewoon in de gaatjes gespoten met een spuitzak
Weeg je het deeg ook nog af? Ze zijn zo mooi even groot.
yasminaamlas: ik gebruik die van de bakzolder.
dollelollypop schreef:Home mAade schreef:ik gebruik zelf ook altijd een mix, weet ik zeker dat ze niet mislukken en lekker zijn, haha.
Wat een super idee zeg om ze in een cupcakeblik te doen. Ik bak ze altijd zo maar krijg van die gekke vormen. Die van jou zijn tenminste rondIk kreeg nl. ook altijd van die rare vormen en nooit allemaal gelijk en nu dus wel haha.
Ik heb het blik ingespoten met bakspray en gewoon in de gaatjes gespoten met een spuitzakWeeg je het deeg ook nog af? Ze zijn zo mooi even groot.
yasminaamlas: ik gebruik die van de bakzolder.
dat heb ik wel gedaan ja ik zet het blik op de weegschaal en deed er zo'n 20 gram in maar de een was 20 en de ander 22 gram dus allemaal veen gelijk was lastig
Oh jee, deze zien er ook weer zo heerlijk uit, en wat een super idee om ze in een bakvorm te doen. Jij maakt echt geweldige dingen.
Groetjes Vonn
ziet er zoals altijd weer heel erg lekker uit en wat een goed idee van dat bakblik
dat heb ik wel gedaan ja ik zet het blik op de weegschaal en deed er zo'n 20 gram in maar de een was 20 en de ander 22 gram dus allemaal veen gelijk was lastig
Haha.. Die 2 gram zullen niet uitmaken toch! Bedankt in ieder geval! Ik heb nog een pakje leggen dus ga ze binnenkort weer eens maken.
Goede idee!!
Ik kreeg laatst echt ENORME soezen omdat ik kennelijk toch te grote hoopjes gespoten had haha
Ziet er echt weer serieus lekker uit...
Hartelijk dank allemaal weer voor jullie leuke reactie's
En ja ik heb ook altijd problemen met de goede hoopjes te maken en ze worden nooit allemaal gelijk en inderdaad ook te groot of weer te klein maar nu in het mini cakeblik dus wel goed gelukt
En ach je probeert eens wat en het is leuk als het dan ook nog lukt
Welke mix gebruiken jullie en waar kopen jullie die.
Ik koop hem altijd hier in een bakwinkeltje maar je kunt ze ook online kopen.
Zie onderstaande link
http://www.taartoutlet.nl/a-29487695/ba … -500-gram/
had je misschien een recept voor de snickers profiteroles
had je misschien een recept voor de snickers profiteroles
Ja hoor natuurlijk.
Ik heb de gewichten omgezet want het was in het engels maar de tekst is me teveel werk en ik snapte het wel dus ik denk dat je er wel uitkomt en anders hoor ik het wel
Snickers Profiteroles
100 gram boter
zout
120 gram gezeefde bloem
4 eieren
200 ml. Water
Peanut butter mousse
190 ml. slagroom
57 gram roomkaas
60 gram kopje pindakaas
60 gram poedersuiker
Voor montage
4 snickers in plakjes gesneden
Caramel saus
Chocolade saus
Bakpapier op de bakplaat leggen en oven voorverwarmen tot 220 graden.
Plaats van water, boter in een middelgrote saus pan en breng aan de kook. Haal de pan van het vuur en voeg bloem, met een houten lepel of een stevige spatel roer mengsel totdat het komt samen. Ga vervolgens terug pan aan hitte. Blijf roeren en werkt het mengsel totdat alle bloem is opgenomen en deeg een bal vormt. Pipetteer mengsel in een staande mixer kom en laat koel voor 3 of 4 minuten.
Mixer naar laag. 1 ei tegelijk toevoegen, om ervoor te zorgen elk ei is volledig opgenomen voordat u verdergaat. Zodra alle eieren zijn toegevoegd en het mengsel glad put deeg in spuitzak uitgerust met een ronde tip is. Onmiddellijk pijp in golfball-grootte vormen, 2 centimeter uit elkaar op perkament bekleed blad pannen. Bak gedurende 10 minuten, dan slaat u de oven aan 180 graden en bak voor 10 minuten of tot gouden bruin. Zodra ze worden verwijderd uit de oven pierce met een Officemes onmiddellijk om stoom vrij te geven.
Te maken van pindakaas mousse
Plaats slagroom in koude kom en met behulp van een handmixer verslaan tot de zachte pieken zich vormen.
Plaats de roomkaas, pindakaas, gezeefde poedersuiker in een keukenmachine of blender en pulse tot alle ingrediënten tot goed gemengd.
Vouw de slagroom in roomkaas en pindakaas mengsel in drie partijen.
Snijd soesjes in drie horizontale lagen. Past een spuitzak met voorkeur tip.
Pijp mousse op Soesje onderlaag. Plaats twee dun gesneden Snickers op bovenkant en vervolgens met Besprenkel met karamel en chocolade saus. Voortdurende gelaagdheid totdat alle drie lagen zijn voltooid.
bedankt voor het recept
bedankt voor het recept
Graag gedaan hoor
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Snicker profiteroles en soesjes