1

Onderwerp: Pareltjes maken met....???

Hallo,

Ik heb een vraagje over hoe ik het beste pareltjes kan maken. Ik heb een mal waarmee je zo'n "sliert" pareltjes maakt, maar ik krijg het nooit mooi. De helft van de bolletjes blijft in de mal plakken en uiteindelijk ga ik maar weer los bolletjes zitten draaien, wat natuurlijk een veel minder strak effect heeft.
Hebben jullie tips voor me? Kan ik het beste fondant of marsepein gebruiken? En moet ik iets in de mal doen waardoor het niet blijft plakken of is er een andere manier?
Alvast bedankt :-)

2

Re: Pareltjes maken met....???

Ik doe het met fondant. Goed aandrukken, even roller er over heen. En dan het overtollige wel halen met een mesje. Dan even de vriezer in. Gaan ze er super makkelijk uit.

Oh ja ik smeer ook de mal in met een beetje crisco.

3

Bedankt voor je tips! Ik ga het uitproberen!

4 Laatst bewerkt door Siena (01-07-2014 18:34)

ik gebruik fondant die ik zo min mogelijk kneed, maar maak er uiteraard wel een 'worstje' van.
(ongeveer dezelfde dikte als die de pareltjes moeten krijgen)

dan vet ik de mal dun in met crisco, begin ik uiterst links met het 'worstje' in de mal te drukken,
stukje bij beetje druk ik die er steeds verder in. pareltje voor pareltje zeg maar.

Dan snijd ik het overtollige fondant weg door een mesje vlak over de mal te laten gaan.

Dan check ik of de fondant goed in de mal zit, en werk ik dit bij waar nodig.

Dan keer ik de mal om op een met heel weinig poedersuiker bestoven werkvlak,
en 'rol de mal af'

ik til eerst de linkerkant iets op, druk de eerste paar pareltjes eruit,
en rol zo langzaam de mal steeds verder weg, terwijl de pareltjes direct op het werkvlak vallen.

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo, zo werkt het voor mij super!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

5

ik bepoeder mijn mal met maizena
gaat als een speer geen klachten meer
succes

ik doe het net als siena, maar doe niks in mijn mal, gaat tot nu toe elke keer goed
en als hij niet makkelijk er uit wil dan een beginnetje maken met een tandenstoker

succes

7

Bedankt voor alle reacties!

8

Ik doe het precies als Siena.. Ook met crisco.. Hoeft nooit in de vriezer, komen er direct mooi uit..