1

Onderwerp: Onderbord voor de taarten

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje over het volgende, zelf koop ik altijd de onderborden bij de taartenwinkel. Eerlijk gezegd betaal ik mij daar scheel aan, terwijl ik veel taartmakers zie met 'andere' onderborden.

Dan bedoel ik onderborden die bekleed zijn met 'inpak papier' en daaroverheen weer 'folie'. Maar wat pakken ze in? Is het een stuk karton van een doos? Of iets anders.

2

Re: Onderbord voor de taarten

Kan stevig karton zijn (bij klein taartje) maar meestal mdf platen. Ik heb 29x29 en 24x24, of andere maten als ik deze nodig heb.

3 Laatst bewerkt door Sunayda (09-07-2014 11:11)

Waar kan je deze mdf plaaten halen? En moet je ze op maat laten maken dan?

4

Bij de bouwmarkt, ze zagen ze daar wel voor je op maat  ;)

groetjes Wilma

5

Inderdaad bij elke bouwmarkt. Ik heb de 3, of 4?, mm dikte voor de enkele taarten en de 8 mm, of meer, dikte voor stapeltaarten. Ik, of mijn man, zaag de plankjes zelf.

6

Ik laat ze gratis op maat zagen....... snel gedaan voor hun, netjes met een enórme cirkelzaag.... en dus ook geen 'gedoe' als ik het zelf zou willen doen.

7

net het antwoord wat ik zocht.....dus als ik het goed begrijp....gebruiken jullie ook mdf platen voor de onderborden die dan bedekt worden met fondant/marsepein? en de bouwmarkten doen het dan ook rond zagen op maat?? wat betaal je daarvoor?  :o  :D

alvast bedankt

bakken met Chez-Ami
www.facebook.com/chezami.nl binnenkort online op www.chezami.nl

8

Plaat kost iets van 4 of 5 euro en daar haal je een stuk of 15 borden uit

groetjes Wilma

9

amina84 schreef:

net het antwoord wat ik zocht.....dus als ik het goed begrijp....gebruiken jullie ook mdf platen voor de onderborden die dan bedekt worden met fondant/marsepein? en de bouwmarkten doen het dan ook rond zagen op maat?? wat betaal je daarvoor?  :o  :D

alvast bedankt

Ronde onderborden zijn eigenlijk altijd cakdrums (te koop bij taartenshops), al zaag ik deze ook zelf van dikker mdf, en bekleed deze idd met marsepein. Ik ken eigenlijk geen bouwmarkt die rond zaagt...

10

Wollie schreef:

Hoe groot zijn jouw platen dan? Ik haal uit een plaat (120x60, € 4) 8 platen van 29x29

11

Esther68 schreef:
Wollie schreef:

Hoe groot zijn jouw platen dan? Ik haal uit een plaat (120x60, € 4) 8 platen van 29x29

mdf is er ook in de maat 2,40x1,20
Als men in het bezit is van een handfrees, is het klusje zo gedaan.
Eerst 1 mal maken 1cm kleiner dan het orgineel.
Dan  copiefreesje in de houder en zo maak je binnen 1 minuut zo een onderplaat.
groetjes bakmat

12

Allemaal bedankt voor de antwoorden.

Maar dan heb ik nog een ander vraagje, hoe doen jullie het met vullen en bekleden van de taarten? De plaat wordt ingepakt met inpakpapier, eventueel nog folie erop. Doen je jullie er nog een taartkarton eronder? Of gelijk op het inpakpapier/folie? Na het bekleden van fondant, moet het gesneden worden. Met de  borden van de taartenwinkels kun je dat makkeijk doen.

13

Iemand nog?

14 Laatst bewerkt door Nathalie H. (20-07-2014 21:16)

Als ik inpakpapier en folie gebruik plak ik hierop, met dubbelzijdig plakband, wel een taartkarton  :Y